پلمب مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی فاسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از پلمب شدن ۲۲ مرکز توزیع و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی در بازرسی‌های این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۷۳۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 14 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: در بازرسی‌های ۳۰ روزه نوروز امسال دانشگاه علوم پزشکی جهرم از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی در شهرستان جهرم، ۲۲۱ اخطار بحرانی و غیر بحرانی از سوی مراجع قضایی برای این مراکز متخلف صادر که ۲۲ مورد آن پلمب و تعطیل شده است.

وی با اشاره به ۵ هزار و ۹۱۶ بازرسی صورت گرفته از مراکز، اماکن بین راهی و سامانه‌های آبرسانی از ۲۰ اسفند ماه ۹۷ تا ۲۰ فروردین ۹۸ در شهرستان ادامه داد: در این بازرسی‌های انجام گرفته ۲۴۷ نمونه مواد غذایی مورد بررسی قرار گرفت که موجب کشف و معدوم سازی ۹ هزار و ۵۲۶ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در شهرستان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تمام بازرسی‌ها بصورت شبانه روزی توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه صورت گرفته که هدف اصلی آن ایجاد اطمینان در بهداشت عمومی شهرستان و برقراری آرامش برای مردم بوده است.

به گفته وی ۲۲۵ نمونه آب برای سنجش سلامت انجام گرفته و تعداد کلرسنجی آب و سنجش با تجهیزات پرتابل به ترتیب ۳۹۳۶ و ۲۷۸۱ مورد بوده است.

محمد رحمانیان تعداد رسیدگی به شکایات مردمی در این ایام را ۷۵ مورد دانست و بیان کرد: مردم می‌توانند هر گونه تخلف بهداشتی را به سامانه شکایات تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار