فروش نفت و انتقال پول برای ایران مهم است

رحیم زارع با اشاره به اینکه در شرایط کنونی فروش نفت و انتقال پول برای ایران مهم است، افزود: بحث غذا و داروی ایران تامین می شود، چراکه ایران کشوری بوده که در منطقه با 15 دولت همسایه است و مرزهای آبی، زمینی و هوایی دارد و تا حدود زیادی می تواند غذا و داروی خود را تامین کند، اما اینستکس باید همه جانبه و در تمامی ابعاد اقتصادی باشد.
کد خبر: ۷۵۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 30 June 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام خبری مبنی بر انجام نخستین تبادل مالی توسط اینستکس، گفت: چیزی که ایران از اینستکس می خواهد با مواردی که مدنظر اروپایی ها بوده کاملا متفاوت است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اینستکس می تواند جایگزین خوبی برای برجام باشد، افزود: آنچه که شنیده شده این است که اروپایی ها گفته اند این کانال را برای تامین غذا و دارو ایجاد کرده اند اما منظور ایران از ایجاد این کانال فروش نفت، تعامل مالی، بازگشت و نقل و انتقال پول است.

اروپایی ها به صورت سطحی به اینستکس می نگرند

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی اقداماتی که در حوزه اقتصاد و تجارت عملیاتی می شود توسط این کانال مالی انجام شود، ادامه داد: این موضوع که اینستکس تنها در حوزه غذا و دارو باشد توسط ایران مورد پذیرش قرار نمی گیرد، چراکه بدون اینستکس هم غذا و داروی ایران تامین می شود.

بحث غذا و داروی ایران در هر شرایطی تامین می شود، چراکه ایران کشوری بوده که در منطقه با 15 دولت همسایه است و مرزهای آبی، زمینی و هوایی دارد و تا حدود زیادی می تواند غذا و داروی خود را تامین کند، اما اینستکس باید همه جانبه و در تمامی ابعاد اقتصادی باشد
زارع تاکید کرد: به نظر من اروپایی ها به صورت سطحی به اینستکس می نگرند، اما ایران به دنبال اقدامات سطحی نیست و باید تمامی تعهدات بین المللی در قرارداد برجام در اینستکس دیده شود.

فروش نفت و انتقال پول برای ایران مهم است

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی فروش نفت و انتقال پول برای ایران مهم است، افزود: بحث غذا و داروی ایران تامین می شود، چراکه ایران کشوری بوده که در منطقه با 15 دولت همسایه است و مرزهای آبی، زمینی و هوایی دارد و تا حدود زیادی می تواند غذا و داروی خود را تامین کند، اما اینستکس باید همه جانبه و در تمامی ابعاد اقتصادی باشد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روسیه و چین اعلام کرده اند که با تحریم های آمریکا همراهی نمی کنند و در حوزه غذا و دارو این دو کشور می توانند نیازهای ایران را به همراه کشورهای همسایه تامین کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار