استان مرکزی؛

آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور در استان مرکزی

آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با سراسر کشور در ۱۲ شهرستان استان مرکزی آغاز شد
کد خبر: ۷۵۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ 04 July 2019

آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور در استان مرکزی

به گزارش تابناک مرکزی - نماینده سازمان سنجش در استان مرکزی گفت: آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با سراسر کشور در ۱۲ شهرستان استان مرکزی آغاز شد.

سلیمان نژاد افزود: آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در پنج گروه آزمایشی در گروه ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر و زبان‌های خارجه در سطح استان مرکزی در ۱۲ شهرستان برگزار میشود که آزمون گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز آغاز شد و عصر امروز و صبح و عصر فردا جمعه هم با رقابت گروه‌های آزمایشی هنر، علوم تجربی  و زبان‌های خارجی ادامه خواهد داشت.  

وی ادامه داد: ۲۲ هزار و ۸۷ نفر داوطلب در استان متقاضی آزمون کنکور سراسری هستند که نسبت به سال گذشته ۲ هزار و ۲۴۴ نفر افزایش نشان می‌دهد و در تمامی گروه‌های آزمایشی به جز گروه علوم تجربی افزایش شرکت کنندگان را شاهد بودیم و در کل که ۶۶ درصد داوطلبانان خانم و ۳۴ درصد آقا هستند.

یاداور می‌شود برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ در کشور یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار