پیشرفت ۹۰ درصدی مخزن خاکی آقا بابا

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از پیشرفت ۹۰ درصدی مخزن ذخیره آب کشاورزی آقا بابا با ظرفیت ۴۰۰ هزار متر مکعب خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 08 July 2019
پیشرفت ۹۰ درصدی مخزن خاکی آقا بابا
به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ دوم پاسدار مهدی صادق پور، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: مخزن ذخیره آب آقابابا با ظرفیت ۴۰۰ هزار متر مکعب در بالا دست زمین‌های کشاورزی آقابابا و کیخنان در حال اجرا است.

وی افزود: این مخزن جهت جمع آوری و نگهداری آب‌های سطحی در زمان پرآبی و استفاده آن در سایر فصول به منظور رونق کشاورزی، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش تولیدات کشاورزی، توسط تیم فنی اجرایی بسیج سازندگی استان در حال اجرا می‌باشد و تا کنون به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

صادق پور بیان کرد: این پروژه از خرداد ماه سال ۱۳۹۵ شروع شده و تا به امروز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: این پروژه در دو فاز احداث کانال و مخزن در حال اجراست که خط انتقال و کانال بتنی به طول حدود ۶ کیلومتر به اتمام رسیده و هم اکنون در حال بهره برداری می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در پایان اذعان داشت: در صورت تامین اعتبار، تهیه و خرید ژئوممبرون انجام و پروژه حداکثرتا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح آن بیش از ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم در منطقه آقابابا زیرکشت آبی خواهد رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار