اقتصاد هنر در البرز درجا می‌زند/ آثاری از هنرمندان در تابلوها و بیلبوردها دیده نمی‌شود

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز با اشاره به این‌ که زیرساخت‌های فرهنگی شهر پاسخگوی نیاز استان نیست، می‌گوید: استان البرز هنرمندان بسیار زیادی در عرصه هنرهای تجسمی دارد، ولی زیرساخت‌هایی مانند موزه هنرهای معاصر، گالری استاندارد و خانه هنرمندان در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۶۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 09 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرج‌الله عطابکی می‌افزاید: متاسفانه البرز برای آثار تجسمی نمایشگاه استانداردی ندارد و دیوارهای گالری‌های استان نهایتا 30 تا 40 اثر ظرفیت دارد که این پاسخگوی نیاز استان نیست.

وی مهم‌ترین دغدغه هنرمندان تجسمی استان را بحث اقتصاد هنر می‌داند و می‌گوید: اقتصاد هنر موضوعی است که سال‌ها درگیرش هستیم و هیچ پیشرفتی در آن نداشته‌ایم.

عطابکی اضافه کرد: زمانی اقتصاد هنر در استان رونق می‌گیرد که فرهنگ‌سازی عمومی ایجاد شود و این‌که مردم جای خالی آثار هنری را در خانه‌هایشان حس کنند و مسئولان نیز به هنر بها دهند و برای خرید آثار هنری هنرمندان شهر پیشقدم شوند.
عطابکی با بیان این‌که در اداره‌های شهر و استان آثاری از هنرمندان در تابلوها و بیلبوردها دیده نمی‌شود و استان البرز به لحاظ زیبایی از شهرهای نازیبای کشور است، می‌گوید: بارها به مدیران شهری پیشنهاد داده‌ایم که دیوارهای شهر را در اختیار هنرمندان تجسمی قرار دهند تا هنرمندان روی آن هنرنمایی کنند و زیبایی را به شهر برگردانند، ولی در حد حرف باقی ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار