به گزارش خبرنگار تابناک، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که به منظور بررسی مسائل و مشکلات مراکز خدمات جهاد کشاورزی به شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلانغرب و دالاهو عزیمت نموده بود از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شد.
کوروش مهرابی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:در مدت سه روز بازدیدی که داشتیم، طی برگزاری جلسات با مسئولین مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کارشناسان، به نقش مهم و کارآمد پهنهها تأکید شد، مسئولین پهنهها از بازوان توانمند انتقال یافتههای علمی هستند که از آنان خواسته شد پل ارتباطی کارشناسان پهنه با روستائیان باید دو سویه باشد چرا که حضور مستمر مسئولین پهنهها بذر امیدی است در دل تولید کنندگان و بهره برداران روستایی و به کشاورزان این نوید را میدهد که در روزهای سخت تولید با مراجعه کارشناسان پهنه و ارتباطشان با کشاورزان و دامداران مسائل و مشکلات تولید رفع و مسیر تولید به خوبی صورت میگیرد.
وی در ادامه به ظرفیتهای موجود در شهرستانها پرداخت و افزود: بدون تردید استان کرمانشاه با داشتن اقلیمهای مختلف قادر خواهد بود محصول چهار فصل در بخش تولید کشاورزی و دامپروری پیشرو باشد.
مهرابی اظهار داشت: این نقطه عطفی است در توسعه کشاورزی، که به همین منظور جلساتی با مدیران مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کارشناسان داشتیم، بر احداث گلخانهها تاکید شد و از کارشناسان مراکز خواسته شد برای پیشبرد این هدف درنگ نکنند و با ایجاد فضای آموزشی، ترویجی و ارتقای سطح علمی روستاییان آنان را به احداث گلخانه در امر تولید محصولات گلخانهای تشویق و ترغیب نمایند.
ایشان در ادامه بیان کردند: با توجه به سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان با در اختیار قرار دادن تسهیلات و امکانات، زمینه احداث گلخانههای مختلف برای سرمایه گذاری ایجاد شده است.
مهرابی همچنین در پایان به نقش آموزش ترویج در راستای سیاستهای کلان اقتصادی اشاره کرد و گفت:با حضور مدیران و کارشناسان مراکز، خدمات و مسئولین پهنهها جایگاه ترویج آموزش در ساختار کشاورزی علمی و مدرن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از این جلسات میتوان بعنوان آموزش و ترویج کلید توسعه یاد کرد که برای استفاده بهینه از آب و خاک و دیگر پتانسیلهای موجود در منطقه، انتقال یافتههای علمی را از اولویت برنامههای تولید بدانند و در کنار محققان در امر تولید و توسعه کشاورزی بیش از پیش تلاش شود و با استفاده از برندهای مختلف در تولید، فضا برای بازارهای داخلی و خارجی باز نگه دارند و با صادرات محصولات متنوع کشاورزی و دامپروری جهان پسند، گامهای مثبتی را در ارتقای نظام اقتصادی کشور و جامعه روستایی برداشته شود.