کیسه‌های پلاستیکی در راس مسائل زیست محیطی

کیسه‌های پلاستیکی به عنوان یک مشکل زیست در جزیره کیش مورد توجه قرار دارد و تلاش برای برون رفت از این چالش زیست محیطی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.
کد خبر: ۷۷۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 25 August 2019

به گزارش تابناک کیش، مدیریت پسماند شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش اکنون در راستای خروج از مشکل کیسه های پلاستیکی و یافتن جایگزینی مناسب، طرح نمادین " نه به کیسه پلاستیکی"  را در این جزیره به اجرا گذاشته است .

 این طرح زیست محیطی از اواخر مرداد و همزمان با جشنواره تابستانی کیش  در ۳ بازار و  فرودگاه بین المللی کیش  به اجرا گذاشته شده و در قالب این برنامه با استفاده از برنامه های فرهنگی و  هنری ، ساکنان و گردشکران کیش را با معضلات  و مشکلات زیست محیطی ناشی از استفاده از کیسه پلاستیکی  آشنا می شوند.

جزیره کیش به عنوان جزیره دوستدارمحیط زیست همواره دراجرای طرح های محیط زیستی پیشرو بوده است و کاهش مصرف ظروف و کیسه های پلاستیکی ازجمله مواردی است که درچندسال اخیر ساکنان و مسئولان کیش به آن توجه ویژه ای داشته اند. تجزیه کامل کیسه های پلاستیکی در طبیعت حدود ۳۰۰ سال طول می کشد و سالانه هزاران گونه جانوری در اثر گرفتار شدن در زباله های رها شده و یا خوردن کیسه های پلاستیکی تلف می شوند. 

 وجود کیسه های پلاستیکی به عنوان یکی از مشکلات زیست محیطی در کشور همواره مطرح شده و مورد توجه دوستداران محیط زیست و مسئولان قرار داشته اما تاکنون جایگزینی مناسب برای حل این معضل معرفی نشده است و بسیاری از کارشنان معتقدند که حل این مشکل نیازمند نوآوری جدید یا تولید محصول یا جایگزینی مناسب است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار