‌‌اسلامشهر ‌به ۳۵ مدرسه جدید نیاز دارد

مدیر آموزش و پرورش ‌اسلامشهر با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی در این شهرستان گفت: برای اینکه به میانگین شهرستان‌های استان تهران نزدیک شویم نیازمند ۳۵ مدرسه دو شیفته هستیم.
کد خبر: ۷۸۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 22 September 2019
‌‌اسلامشهر ‌به 35 مدرسه جدید نیاز دارد

به گزارش تابناک تهران، حسینعلی بنار صبح امروز در آئین بازگشایی مدارس و جشن شکوفه‌ها طی سخنانی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 9 مدرسه با 103  کلاس که بخشی از آن برای نخستین بار افتتاح می‌شود و بخشی نیز شیفت دوم آن افتتاح می‌شود با 3 هزار و 800 دانش‌آموز در مدارس نوساز مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد مدارس دولتی و غیردولتی در اسلامشهر بیان کرد: بیش از 96 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در 220 مدرسه و 2 هزار و 600  کلاس درس به فراگیری علم و دانش می‌پردازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر افزود: قریب به 9 هزار دانش‌آموز کلاس اولی پس از پذیرفته شدن در آزمون سنجش پا به عرصه علم و دانش می‌گذارند و امسال نیز مانند سال گذشته پیش‌بینی می‌شود حدود 3.5 درصد افزایش رشد دانش‌آموز داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

بنار با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان تصریح کرد: اگر بخواهیم به استاندارد فضای آموزشی شهرستان‌های استان تهران برسیم باید 70 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 600  کلاس درس بخوانند و با این حجم بالای دانش‌آموزی در اسلامشهر نیازمند 35 مدرسه دو شیفت هستیم تا به استاندارد فضای آموزشی استان تهران نزدیک شویم.

وی ادامه داد: با هدف افزایش سرانه دانش‌آموزی تفاهم‌نامه‌ای با 5 خیر نیک‌اندیش منعقد شده تا دو مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در طول سال تحصیلی احداث و دو مدرسه نیز در مهرماه افتتاح شود و یک مدرسه هم در حال انعقاد قرارداد و یک مدرسه 12 کلاسه نیز برای دانش‌آموزان استثنایی احداث شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با اشاره به ساماندهی سرویس‌های مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید به منظور ساماندهی سرویس‌های مدارس، تأمین خودروهای سرویس مدارس برعهده شهرداری بوده و اولیای دانش‌آموزان متقاضی دریافت سرویس مدارس می‌توانند از طریق سامانه سپند ثبت‌نام و متقاضی دریافت سرویس شوند.

بنار با بیان اینکه مشکلی در توزیع کتب درسی در اسلامشهر وجود ندارد خاطرنشان کرد: تمام دانش‌آموزانی که در سامانه برای دریافت کتاب درسی ثبت‌نام کرده‌اند کتاب‌های درسی را دریافت و تنها کتاب دانش‌آموزانی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند با تأخیر تحویل داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار