تولید محصولات کشاورزی در کشور ۱۲۵ میلیون تن افزایش یافته

- معاون ترویج و آموزش کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات کشاورزی در کشور ۱۲۵ میلیون تن افزایش یافته و این افزایش ماحصل کار ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۸۲۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 16 February 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: علی اکبر مویدی یکشنبه در آئین تجلیل از برترین بهره برداران بخش کشاورزی استان بیان کرد: امنیت غذایی کشور در حالی تأمین شده است که چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در بخش کشاورزی در کل کشور در حال فعالیت هستند و این نشان دهنده اهمیت بخش کشاورزی در ایران است.

مویدی با تاکید بر اینکه ارتقای امنیت غذایی یکی از مهمترین سیاست گذاری‌های بخش کشاورزی است عنوان کرد: افزایش امنیت و ارتقا امنیت غذایی کشور با تکیه بر تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی در کشور منجر به این شده است که شاهد افزایش ۱۲۵ میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی در کشور باشیم.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از بخش کشاورزی شده هستیم که مسئولین استان‌ها و کشور نیز با حمایت از بخش کشاورزی زمینه رونق این بخش مولد در کشور را فراهم ساخته اند و از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به راهکارهای مختلفی که استانداران و مسئولین استانی را به کشاورزان پیشنهاد می‌دهند می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: در ۴۱ سال پیروزی انقلاب رشد کشاورزی با توجه به همه محدودیت‌های کاهش آب، تحریم‌ها و شرایط اب و هوایی که داشته ایم محقق شده است و در این سال‌ها رشد بسیار خوبی داشته است.

مویدی متذکر شد: حمایت‌ها سیاست گذاری ها و تعیین اهداف منجر به این شده است که در بخش زراعت شاهد رشد ۴ برابری باشیم البته رشد تنها مربوط به زراعت نبود محصولات دامی و باری نیز این رشد قابل قبول و محسوس است

معاون ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص استفاده از ظرفیت دانش در کشاورزی نیز گفت: با توجه به کاهش منابع آبی کشور بایستی با استفاده از دانش‌های نوین و جدا کردن آب کشاورزی از محصولات پر آب بر ضمن توسعه فعالیت بخش کشاورزی از علم نیز بیشتر استفاده شود.

به اعتقاد این مدیر تصمیم گیر بخش کشاورزی پژوهش علم و خلاقیت سه رکن اصلی کشاورزی دانش‌بنیان است و کشاورزان باید از این سه رکن اساسی استفاده کنند تا شاهد افزایش تولید ۳ الی ۱۰ برابری در تولید کشاورزی باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان پذیرش ایده‌ها و طرح‌های جدید دارند؛ ابراز کرد: این موضوع اتفاقی است که باید در بقیه نقاط کشور داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار