سعدی در روز بزرگداشتش بازدید کننده ای ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا،آرامگاه سعدی شیرازی در روز بزرگداشت این شاعر بلند آوازه،پذیرای بازدیدکنندگان نخواهد بود و تعطیل است.
کد خبر: ۸۴۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 18 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مصیب امیری شنبه افزود: امسال به دلیل گسترش بیماری کرونا و برای جلوگیری از انتشار این ویروس همزمان با اول اردیبهشت ماه که یادروز سعدی تعیین شده، برنامه‌هایی تدارک دیده شده که به صورت مجازی به سمع و نظر دوستداران شیخ اجل خواهد رسید.

وی ادامه داد: همزمان با یکم اردیبهشت ۹۹ برنامه‌هایی از جمله همنوازی و موسیقی ، شعر،غزل و حکایت خوانی، سخنرانی و ... به صورت زنده از شبکه‌های مجازی مرکز سعدی‌شناسی و اداره‌کل میراث فرهنگی فارس و صداو سیمای این استان پخش خواهد شد.

 

مدیر مرکز سعدی‌شناسی نیز پیش‌تر گفته بود: امسال همزمان با اول اردیبهشت ماه و یاد روز سعدی ، چون ۲۲ سال گذشته،بر خوان سعدی می‌نشینیم؛ اگرچه به دلیل شرایط کنونی و شیوع کرونا ، به‌صورت مجازی و بی‌حضور فیزیکی سعدی‌پژوهان و سعدی‌دوستان این رویداد را رقم خواهیم زد.

کوروش کمالی سروستانی افزود: این برنامه‌ها از ۳۱ فروردین ماه با اجرای زنده گروه موسیقی همنوازان ایران، سخنرانی و شعرخوانی از ساعت ۲۰:۳۰ در آرامگاه سعدی آغاز خواهد شد و به مدت هفت روز، با سعدی خواهیم بود و هفت حکایت، هفت غزل، هفت کتاب، هفت سخنرانی ، هفت قطعه موسیقی و هفت اثر خوشنویسی از اینستاگرام مرکز سعدی‌شناسی(@sadishenasi) و دیگر نهادهای فرهنگی، پخش خواهد شد.

اول اردیبهشت ماه هر سال بنا بر تاریخ نگارش گلستان باعنوان روز سعدی نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار