پیشگیری از چروک شدن پوست با آب‌میوه‌ای تابستانی

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی آب‌میوه را با توجه به ویتامین‌های موجود در آن برای طراوت و زیبایی پوست و مو مفید دانست.
کد خبر: ۸۴۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 10 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آب طالبی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ،B۲، B۵، B۶، اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶، کلسیم، روی، آهن، منگنز، منیزیم، پتاسیم، اسید فولیک، مس، فسفر، فیبر، لوتئین و زاکسانتین است.

برای بررسی خواص آب طالبی و اینکه مصرف این آب‌میوه برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص آب طالبی
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص آب طالبی اظهار کرد: این آب‌میوه به علت داشتن ویتامین‌های A و C برای طراوت و زیبایی پوست و مو مفید است؛ از چروک شدن پوست جلوگیری و به جوان‌سازی پوست و تقویت مو کمک شایانی می‌کند؛ آب طالبی به علت وجود گروه ویتامین‌های B و اسید فولیک مانع از ریزش مو می‌شود.

وی درباره آب طالبی بیان کرد: این آب‌میوه به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و منگنز، خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ آب طالبی به علت وجود اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: آب طالبی به علت داشتن کلسیم، فسفر و منیزیم موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ این آب‌میوه برای زنان باردار بسیار مفید است و به علت وجود پتاسیم از بروز فشار خون در این افراد جلوگیری می‌کند.

عظمایی تأکید کرد: آب طالبی به علت داشتن آهن، اسید فولیک، مس و گروه ویتامین‌های B به رفع کم‌خونی و بی‌اشتهایی کودکان کمک شایانی می‌کند؛ این آبمیوه به علت داشتن فیبر، روده‌ها را تقویت و یبوست را هم برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: آب طالبی به علت وجود ویتامین A نقش مؤثری در تقویت بینایی افراد دارد و به علت داشتن لوتئین و زاکسانتین از بروز آب مروارید در اشخاص جلوگیری می‌کند.

عظمایی با اشاره به مفید بودن آب طالبی برای افراد سیگاری یادآور شد: مصرف این آب‌میوه به ترک سیگار کمک شایانی می‌کند همچنین تأثیر چشمگیری در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد، اما افراد به ویژه مبتلایان به دیابت نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

آب‌میوه‌ای که طراوت و زیبایی پوست و مو را برای شما به ارمغان می‌آورد/ پیشگیری از چروک شدن پوست با آب‌میوه‌ای تابستانی

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر آب طالبی
طالبی خُرد شده یک کیلو و نیم

آب ۲ لیوان

عسل به مقدار لازم

آب لیموترش تازه به مقدار لازم

یخ چند تکه

عرق بیدمشک ۲ استکان

طرز تهیه آب طالبی
نخست طالبی خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید سپس آب و عسل را به آن اضافه و مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید.

عرق بیدمشک را به سایر مواد بیفزایید و دوباره مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید.

چند تکه یخ داخل لیوان بریزید و آبمیوه را هم به یخ‌ها بیفزایید.

به مقدار لازم آب لیموترش تازه را به مواد درون لیوان اضافه کنید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار