ضرورت توجه ویژه به سالمندان اصفهان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: سالمندان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند که باید ضمن توجه ویژه، حس ارزشمند بودن را به آن‌ها منتقل کنیم.
کد خبر: ۸۵۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 18 May 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روبط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، شادی فضلی روز دوشنبه در حاشیه اولین جلسه کمیته سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: این جلسه با حضور سایر اعضای کمیته از جمله نمایندگان دانشگاه علوم‌ پزشکی، بهزیستی و جمعی از خیران با موضوع "وضعیت سالمندان در شرایط کرونا و پساکرونا" برگزار شد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به وضعیت جسمانی و روانی بر لزوم ارائه آموزش‌های مناسب مراقبتی به سالمندان، ارائه خدمات روانی و اجتماعی، برگزاری طرح‌هایی جهت ایجاد اوقات فراغت مناسب مانند مسابقه کتابخوانی و برنامه ورزشی و رعایت نکات بهداشتی به‌ویژه در مراکز نگهداری سالمندان تأکید کرد.

همچنین در این جلسه نمایندگان بهزیستی و علوم‌پزشکی به ارائه گزارش اقدامات دستگاه‌های مربوطه در این خصوص پرداختند.

تهیه بسته سلامت ویژه سالمندان شامل محتوای کتاب، آموزش و بازی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و بهزیستی جهت حمایت روانی و اجتماعی از سالمندان و همکاری بهزیستی با خیریه‌ها جهت ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به سالمندان از جمله مواردی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار