آمریکا یک کشور شکست‌خورده سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در منطقه و جهان است

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری ملت‌ها در مدت عمر چهل‌ساله انقلاب اسلامی ضربه‌های مهلکی به جنایتکاران آمریکایی واردشده و می‌توان گفت در حال حاضر آمریکا یک کشور شکست‌خورده سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در منطقه و جهان است.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 06 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد بابیان این‌که آمریکا در حال افول است اظهار داشت: آمریکا یک کشور ۵۰ ایالتی که شکل‌گیری آن محصول مهاجرت ظالمانه اروپاییان به سرزمین آبا و اجدادی سرخپوستان است.
وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، این کشور قوی‌ترین قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی دنیا بود که در هر نقطه‌ای از جهان اگر کودتا و جنگ داخلی رخ می‌داد دست جنایتکاران سیاسی آمریکا به خون مظلومان این کشورها آغشته بود که ایران را می‌توان نمونه بارز این ادعا ذکر کرد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری ملت‌ها در مدت عمر چهل‌ساله انقلاب اسلامی ضربه‌های مهلکی به جنایتکاران آمریکایی واردشده و می‌توان گفت در حال حاضر آمریکا یک کشور شکست‌خورده سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در منطقه و جهان است.
هاشمی زاده اضافه کرد: این روزها ابهت ابرقدرتی آمریکا در خیابان‌ها و شهرهای مختلف این کشور به‌وسیله شهروندان آمریکایی لگدمال می‌شود و پرچم آن‌که نمادی از قدرت است به آتش کشیده می‌شود.

وی بیان داشت: این روزها در ۲۲ منطقه ازجمله پایتخت آمریکا حالت فوق‌العاده اعلام‌شده و اعتراضات به ۱۴۰ شهر کشیده شده است.

امام‌جمعه فیروزآباد ابراز داشت: این اتفاقات به دلیل جنایت چهار پلیس سفیدپوست و زجرکش کردن یک سیاه‌پوست آغاز شد و با گفتن یک جمله نمی‌توانم نفس بکشم در واپسین لحظات عمر، جان خود را از دست داد و آن جمله تبدیل به شعار نه‌تنها در آمریکا بلکه در تمام کشورهای دنیا به گوش می‌خورد.

هاشمی زاده گفت: برای تشکیل این کشور بخش وسیعی از سرزمین مادری سرخپوستان، حدود ۱۰۰ میلیون سرخ‌پوست قربانی شکل‌گیری پنجاه ایالت آمریکا شدند و هزینه ابرقدرت شدن آمریکا که بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر در ۱۰۰ کشور جهان بوده که در آیینه تاریخ دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار بر این بود که با کشتن مجدد ۳۰۰ میلیون نفر دیگر، قرن ۲۱ قرن قدرت آمریکایی‌ها باشد که خوشبختانه میسر نشد و به تعبیر مقام معظم رهبری فروپاشی و افول آمریکا یک سنت الهی است و باید از صحنه قدرت جهان خارج شوند.

هاشمی زاده افزود: طوفان کرونا و شیوع این بیماری در آمریکا قدرت پوشالی آن کشور را زیر سؤال برده و ضعف مدیریتی این کشور در مقابله با مسئله کرونا آشکار می‌سازد.
وی در پایان گفت: مسئله ویروس کرونا تاکنون ۴۲ میلیون بیکار تحمیل نموده و امنیت غذایی این کشور را به خطر انداخته که با این وضعیت نابسامان می‌توان گفت آینده نزدیک، جهانی بدون آمریکا خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار