دلایل اوج گیری کرونا در فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کرونا در حال اوج گیری است و این چالش با بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 14 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نود و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اظهار کرد: استفاده نکردن مردم استان فارس از ماسک و بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی در محل‌های پرجمعیت، ما را با چالش اوج گیری ابتلا به کروناویروس در فارس مواجه کرده است.

او تصریح کرد: همه ما در برابر این بیماری مسئول هستیم و تنها راه برون رفت از این چالش، عزم جدی عمومی در این زمینه است.

لطفی با قدردانی از توجه ویژه و مشارکت عمومی مردم و دستگاه‌های اجرایی استان فارس در مقابله با این ویروس خطرناک، از آنان خواست تا با جدیت و همدلی بیشتر، مجموعه سلامت را در شکست این بیماری، یاری رسانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام انجام ۲ هزار و ۱۷۰ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست گزارشی از روند نظارت در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه و همچنین پیش بینی‌های موردنیاز برای بستری و خدمت رسانی به مبتلایان در فارس ارایه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا با توجه به تاکید بر استفاده از ماسک در ورود به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی، ضمن اجباری کردن و فراهم آوردن ماسک در آن مراکز، تب سنجی نیز برای مراجعان انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار