مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان

از سال ۸۳ تاکنون ۵۴۰ کیلومتر کمربند حفاظتی بین اراضی ملی با مستثنیات قانونی اشخاص در استان ایجاد شده که امسال ۲۰ کیلومتر دیگر به آن اضافه می‌شود

پیمان فتاحی اظهار داشت: طرح کمربند حفاظتی به عنوان یکی از روش‌های حفر کانال، نصب سیم خاردار و احداث بنچ بتنی به منظور تفکیک اراضی منابع ملی از مستثنیات قانونی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 04 October 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد:سال گذشته نیز ۱۲ کیلومتر کمربند حفاظتی به صورت بنچ مارک بتنی در زیر حوضه‌های آبخیز مصوب و مطالعه شده خامسان شهرستان کامیاران اجرا شد.
وی اضافه کرد: در راستای اقدامات جهشی ابلاغی ریاست سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری ۲۰ کیلومتر دیگر از عرصه‌های ملی برای احداث کمربند حفاظتی شناسایی و مکان‌یابی شده است.
مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یاد آور شد: ایجاد کمربند حفاظتی در مرز اراضی منابع ملی و مستثنیات قانونی اشخاص مطابق با نقشه‌های اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و کاداستر اراضی ملی اجرا می‌شود و تفکیک مرز اراضی ملی از مستثنیات قانونی تا حد زیادی از تصرفات غیر قانونی اشخاص سودجو و فرصت طلب جلوگیری می‌کند.
فتاحی با بیان مزایای این طرح، گفت: با اجرای این پروژه و مشخص شدن حد و مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص، مالکان و کشاورزان از حدود اراضی خود با اراضی منابع طبیعی آگاه شده علاوه بر آن از تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی جلوگیری و پاسخگویی به استعلام‌ها تسریع می‌شود.
مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: توجیه اقتصادی و فنی مناسب، کاهش تخلفات و تشکیل پرونده‌های تخلف، تسریع در اجرای ماموریت‌های محوله به یگان حفاظت، کاهش نیروی انسانی لازم برای حفاظت عرصه، قابلیت اجرا در کلیه شرایط آب و هوایی کشور و نیز امکان مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و در نتیجه کاهش دعاوی اداره کل منابع طبیعی کردستان علیه متصرفان عرصه‌های ملی از دیگر مزایای اجرای کمربند حفاظتی می‌باشد.
پیمان فتاحی از مردم دوستداران و همیاران طبیعت بهره برداران و جوامع محلی خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارشات تخریب و تصرف و قطع درختان خودرو و جنگلی و آتش سوزی‌های احتمالی از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند و در صورت مشاهده آتش سوزی علاوه بر تماس با سامانه تلفنی ۱۵۰۴؛ تا رسیدن نیرو‌های ویژه اطفاء حریق با رعایت تمام جوانب ایمنی از گسترش حریق جلو گیری نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار