سخنگوی بیمه سلامت استان:

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشتر این افراد در صندوق روستایی بیمه سلامت تحت حمایت قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 22 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سخنگوی بیمه سلامت در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت( ۲ آبان‌ماه تا ۹ آبان‌ماه ) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت : ۱۸۰ مرکز جامع سلامت برای روستائیان وجود دارد و در صورت نیاز به پزشک متخصص نیازمند باشد از طریق پزشک مرکز معرفی میگردد.

نوری با بیان اینکه هدف بیمه سلامت ارتقای سطح زندگی و تامین سلامت مردم است افزود: تعداد زیادی کتاب با عنوان سبک زندگی سالم به صورت رایگان بین مردم توسط اداره کل بیمه
سلامت توزیع شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲۳۷ موسسه درمانی همکار بیمه سلامت در استان بوده که شامل ۷ بیمارستان و ۴۵ درمانگاه و ۳۴۰ متخصص و ۳۶ پزشک فوق متخصص و ۱۷ مرکز بهداشت و غیره می باشد.

او افزود: موسسات و درمانگاه های طرف قرار داد بیمه سلامت به صورت ۹۳.۷ درصد در نسخه نویسی الکترونیک فعال بوده و ۹۹.۶ درصد نیز در نسخه پیچی فعالیت دارند که در این خصوص آذربایجان غربی رتبه اول را در کشور دارا است.

نوری اضافه کرد: روستائیان هم آزمون وسع می دهند ‌و‌باتوجه‌ به دهک های دریافت شده بصورت رایگان و یا تقبل هزینه تحت پوشش صندوق روستائیان این اداره کل قرار میگیرند.

وی در پایان گفت:از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۵۳۳ میلیارد ریال توسط بیمه سلامت برای درمان افراد در سطح استان هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار