تنبور شرق و غرب در اصفهان نواخته می شود

به مناسبت میلاد پیامبر وحدت، برنامۀ موسیقی «تنبور شرق و غرب» با اجراهایی از محمد یگانه و گروه خراسان، همچنین عبدالرضا رهنما و گروه زاگرس، به ترتیب روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان ماه از صفحۀ اصفهان فرهنگ برای عموم مخاطبان به‌صورت زنده پخش می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 02 November 2020

علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: موسیقی مقامی در نواحی مختلف ایران حال و هوای خاص خود را دارد و برخاسته از آیین‌ها و ویژگی‌های اقلیمی همان منطقه است، به همین دلیل تفاوت‌هایی بین موسیقی شرق و موسیقی غرب ایران وجود دارد.
وی افزود : از آنجا که ردیف دستگاهی ایران در آواز وامدار مکتب موسیقی اصفهان است و این شهر در مرکز کانون میان فرهنگی ایران بزرگ فرهنگی قرارگرفته، برگزاری برنامۀ «تنبور شرق و غرب» در آن، می‌تواند حس وحدت میان موسیقی نواحی شرق و غرب را ایجاد کند و جلوه‌گر برهم‌کنش این میراث ناملموس باشد.

عطریان تصریح کرد: در برنامۀ «تنبور شرق و غرب» که به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفتۀ وحدت شامگاه ۱۲ و ۱۳ آبان ماه در هنرسرای خورشید برگزار می‌شود، دو گروه مهم و سرشناس موسیقی نواحی ایران برای مخاطبانی که به‌صورت مجازی از صفحۀ (isfahanfarhang) شاهد پخش این برنامه هستند، اجرای زنده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار