وزارت صمت اجازه ندهد که رقابت‌ها منفی شود

استاندار فارس تاکید کرد: در خصوص سود خرده فروشی شرکت‌های بزرگ برای توزیع ملزومات بهداشتی، وزارت صمت باید بررسی کرده و اجازه ندهد که رقابت‌ها منفی شود. فروشگاه‌های بزرگ می‌توانند از دامنه سود خود کم بکاهند و تولید کننده نیز یک حداقل برای عرضه محصول خود تعیین کند.
کد خبر: ۹۱۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 10 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ٢٠ آبان در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فارس گفت: برای تهیه اقلام و ملزومات بهداشتی فارغ از دستورالعمل‌های ملی، تصمیمات قاطعی در فارس گرفته شد و حتی قسمتی از محصولات را به استان‌های دیگر صادر کردیم. در ارتباط با تولید الکل نیز اولویت را تامین نیاز استان داده‌ایم و در صورت مازاد، به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

رحیمی درخواست کرد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز کدها آی آر سی را برای شش ماه به تولید کنندگان و سرمایه‌ گذاران متقاضی تولید الکل ارائه داده و مجوزها را بر مبنای درخواست تولیدکننده پیگیری کند تا سرمایه گذار امکان برنامه‌ریزی را داشته باشد.

او همچنین تاکید کرد: در خصوص سود خرده فروشی شرکت‌های بزرگ برای توزیع ملزومات بهداشتی، وزارت صمت باید بررسی کرده و اجازه ندهد که رقابت‌ها منفی شود. فروشگاه‌های بزرگ می‌توانند از دامنه سود خود کم بکاهند و تولید کننده نیز یک حداقل برای عرضه محصول خود تعیین کند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود از مردم بابت مقاومت و تحمل جنگ اقتصادی که در قالب تحریم‌های ظالمانه بر کشور اعمال شده، قدردانی و اضافه کرد: پیروزی هم نزدیک است و یکی از نشانه‌های آن را دیدیدم که کسی که با مردم و نظام جمهوری اسلامی خصومت داشت، نتوانست مجددا در راس قدرت قرار گیرد.

رحیمی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با تاکید و تکیه بر توان و تولید داخلی از ضربه پذیری اقتصادی بکاهیم تا در جامعه اقتصادی بین‌الملل حاکم بر شرایط باشیم نه تابع شرایط تحمیلی و گفت: تحقق این مهم پیروی از منویات رهبری، تلاش برای دانش بنیان کردم اقتصاد و تنوع بخشیدن به تولیدات و درآمد کشور را می‌طلبد.

او به موضوع ادغام صنف عکاس و فیلمبردار و فروشندگان ملزومات عکاسی با خدمات ارائه شده به عنوان یکی از دستورکارهای این جلسه هم اشاره و اضافه کرد: وزارت صمت و اداره کل ارتباطات در این باره ورود و هر دو صنف مسائل را احصا کرده و در چارچوب ضوابط و از هر گونه انحصار با تاکید بر کاهش تداخل‌ها، جلوگیری کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه برخی اظهارنظرها در خصوص صنعتی شدن فارس، نادیده گرفتن تلاش‌های نظام اسلامی است، گفت: قبل از انقلاب در فارس تنها یک پالایشگاه، یک صنایع الکترونیک، یک پتروشیمی و یک کارخانه سیمان داشتیم اما طی چهل سال پس از انقلاب، تعداد کارخانه‌های سیمان از یک به یازده کارخانه رسیده است. از طرفی صنایع مادر در فارس وجود نداشت و امروز حداقل سه کارخانه فولاد داریم.

رحیمی با بیان اینکه در ایجاد و توسعه صنایع نمی‌توان خلق‌الساعه عمل کرد و اگر کسی جز این تصوری دارد، روند فکری معقولی را دنبال نمی‌کند، گفت: بزرگترین کارخانه آلومینیوم را راه‌اندازی کردیم اما جای تعجب است که چرا برخی مصداق‌ها و مواردی به این بزرگی را نمی‌ببیند، کربنات سدیم را ایجاد کردیم که در دنیا سر و صدا کرده است اما آن را نمی‌بینند حال چگونه می‌خواهند مشکلات مردم را احصاء کنند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار