رفتار دوگانه استانداری سمنان؛

دستور استفاده از مازوت از یک طرف، تعطیلی ۳۵ واحد شیمیایی از طرفی دیگر؛ کاش همه دستورات در جهت مقابله با آلودگی هوا باشد

به گزارش تابناک سمنان: منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۳۵ واحد شیمیایی و آلاینده در غرب استان سمنان برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا به طور موقت تعطیل شد.
کد خبر: ۹۳۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 06 January 2021

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان عصر چهارشنبه در جلسه کمیسیون هوای پاک در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: نوع آلودگی هوا در استان سمنان با استان های دیگر فرق دارد.
وی خاطر نشان کرد: در کلان‌شهرها بیشتر آلودگی از طریق خودروها ایجاد می‌شود و در استان سمنان کمترین آلودگی را در ارتباط با خودرو‌ها داریم اما آلودگی هوا در استان متاثر از تهران است و بیشترین آلودگی را در شهرستان گرمسار داریم.
منوچهر فخری تصریح کرد: به دلیل آلودگی هوای تهران و وجود صنایعی که در شهرستان گرمسار وجود دارد متاسفانه گاها شاهد آلودگی هوا در استان هستیم.
فخری تصریح کرد: ما ۳۵ کارخانه شیمیایی در استان داریم که در شهرستان گرمسار مستقر هستند که این واحدها آلودگی را تشدید می‌کند و دوشنبه هفته گذشته این احتمال را می‌دادیم که امکان دارد متاثر از کارکرد این کارخانه‌ها و آلودگی شهر تهران وضعیت آلودگی هوا استان تشدید شود ،خوشبختانه با توصیه محیط زیست و با هماهنگی مدیران محترم، این کارخانه‌ها تعطیل شدند و از همراهی و همکاری بسیار خوب مدیران کارخانه ها تشکر میکنم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: خوشبختانه با تعطیل شدن این واحدها به طور تقریبی آلودگی در گرمسار در حد معمولی قرار گرفته است.
فخری اضافه کرد: جا دارد از محیط زیست تشکر کنم چرا که چهار ایستگاه بررسی آلاینده را در سال ۹۸ و ۹۹ در استان راه اندازی کرد و خوشبختانه هم اکنون با تلاش محیط زیست شرایط خوبی را سپری می نماییم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار