بهره گیری از ظرفیت‌های مخترعان و نخبگان در فارس

احمدرضا قاسمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس امروز در نشست خبری، با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۲۰۰ پایگاه بسیج در سطح استان، گفت: هدف این سازمان تقویت بُنیه علمی در بدنه بسیج، شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌های مخترعان و نخبگان در شهرستان‌ها است.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 30 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمدرضا قاسمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس امروز در نشست خبری، با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۲۰۰ پایگاه بسیج در سطح استان، گفت: هدف این سازمان تقویت بُنیه علمی در بدنه بسیج، شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌های مخترعان و نخبگان در شهرستان‌ها است.

او از فعالیت ۵ کارگروه گردشگری، سلامت، عمران، کشاورزی و صنعت در شهرستان‌های فارس خبر داد و افزود: نزدیک به ۱۰ مرکز رشد در راستای حمایت مادی و معنوی از بسیجیان در طرح‌های صنعتی و یا نیمه حرفه‌ای ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس بیان کرد: جوانان نخبه با ایده اولیه خود از تسهیلات بلاعوض ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان بهره‌مند و همچنین مبلغ ۶۰ میلیون تومان نیز به آن‌ها اعطا خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده و اثر بخشی به دنبال ظرفیت سازی و هم افزایی هستیم، اظهار داشت: به منظور رفع نیاز‌ها و موانع جشنواره‌ای با عنوان جهادگران علم و فناوری با هدف امیدآفرینی در جامعه نخبگان با حضور سردار دکتر رحیمی مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور و مسئولان استانی به صورت مجازی و با مشارکت محدود ۴۰ نفری برگزار می‌شود.

او، تجلیل ۱۵۰ نفر از برترین‌های کنکور در ۳ مقطع، کارشناسی، وارشناسی ارشد و دکتری، افتتاح پایگاه دومین علمی وقفی در شهرستان زرین دشت، تجیل از مدیران علمی نواحی استان در ۵ ناحیه جهرم، بقیه الله، مرودشت، محمدرسول الله (ص) و قیروکارزین، قدردانی از خانواده یک شهید مدافع سلامت را از دیگر برنامه‌های جشنواره جهادگران اعلام کرد.

قاسمی، از افتتاح اولین مرکز نوآوری در جنوب کشور و در فارس در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال برنامه‌هایی از جمله گردشگری انقلاب، تشریح ظرفیت سازی بین میراث فرهنگی، ستاد اجرایی امام و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، بازدید از کارخانه نوآوری، سخنرانی مجازی با محوریت سردار سلیمانی، گردشگری علمی، نشست کارگروه خانه نخبگان در دستور کار خواهد قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار