ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در شهرداری شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب سند راهبردی ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در شهرداری شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 15 April 2021

تابناک فارس  به نقل از شورای شیراز: سعید نظری گفت: شورای اسلامی شهر شیراز برای مقابله با فساد در دور پنجم طرح‌های کم نظیری از جمله راه‌اندازی سامانه شفافیت طرح تعارض منافع و نیز شفافیت آرای اعضا را به تصویب رسانید.

 نظری ادامه داد: در همین راستا در جلسه علنی گذشته شورای شهر شیراز طرح سند راهبردی ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در شهرداری شیراز که در مرکز پژوهش‌های شورا تدوین شده بود، به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ارتقای سلامت اداری، افزایش شفافیت، ارتقای کنترل و نظارت شورای شهر بر فرآیندها و بسترهای مستعد فساد در شهرداری، افزایش رضایت و اعتماد عمومی به عملکرد سازمانی و نیز افزایش کنترل و نظارت عمومی بر عملکرد شهرداری شیراز را از اهداف این سند عنوان کرد.

نظری اضافه کرد: ارتقای شفافیت، کارآمدسازی سامانه‌ها، استانداردسازی فرآیندها، رقابتی کردن بهره‌گیری از فرصت‌ها، حمایت از مقابله‌کنندگان با فساد، کارآمدسازی رویه‌های برخورد با متخلفان، اصلاح زمینه‌های فسادزا در ساختار درآمدی و هزینه‌ای شهرداری و بازنگری در تعرفه‌های عوارض شهرداری مهمترین اولویت‌های راهبردی این سند مبارزه با فساد است.

به گفته او، انتشار اطلاعات، اصلاح و بهبود و به‌روزرسانی طرح‌های جامع و تفصیلی، اصلاح و بهبود فرآیند صدور پروانه، عدم خلاف، پایان‌کار و دیگر مجوزها، اصلاح و بهبود فرآیند به کارگیری نیروی انسانی، اصلاح و بهبود فرآیندهایی همچون رفع سد معبر، قیمت‌گذاری املاک، بودجه و متمم و قراردادهای ترک تشریفات مهمترین رویکردهای پیش‌بینی شده اصلاح فرآیندی برای آسان‌سازی و چابک‌سازی و شفافیت در امور اداری شهرداری شیراز است.

سخنگوی شورای شهر شیراز، از کارشناسان و متخصصان این حوزه خواست شورای اسلامی شهر شیراز را در اجرای این مصوبه مهم همراهی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار