سبزیجات مناسب ماه مبارک رمضان از دیدگاه طب سنتی

متخصص طب سنتی از سبزیجات مناسب برای مصرف در ماه مبارک رمضان می‌گوید.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 01 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد عسکر فراشاه، متخصص طب سنتی گفت: سبزی خوردن در سفره ایرانی ها اهمیت ویژه ای دارد و در یک بشقاب سبزی خوردن، گیاهانی با ویژگی‌های متفاوت یافت می‌شود، اما تقریبا همه آن‌ها اشتها آور و مقوی گوارش اند.

او افزود: درماه مبارک رمضان نیز، مصرف سبزیجات بسیار سودمند است و در این میان، بیشتر به مصرف ریحان و نعناع توصیه می‌شود، زیرا به هضم بهتر غذا و رفع یبوست کمک می‌کنند.

عسکر فراشاه ادامه داد: جعفری و گشنیز در درجه دوم اهمیت قرار دارند که موجب ایجاد تعادل در گرمی وسردی سبزی خوردن و تقویت گوارش می‌شوند. مرزه و ترخون نیز به خاطر مزه تند و تیزشان و مزاج خیلی گرم و خشک شان در درجه سوم اهمیت قرار می‌گیرند.

متخصص طب سنتی اظهار کرد: برخی سبزی‌ها مانند تره و تربچه، نفاخ اند که باید کمتر استفاده شوند. مصرف زیاد ترخون نیز مشکل زا است.

او افزود: طبیعت خرفه نیز سرد و‌ تر است و موجب کاهش عطش می‌شود و برای افراد با مزاج گرم وخشک، ایده ال است. مصرف خرفه خشکی وحرارت را فرو می‌نشاند، همچنین برای رفع و پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان مفید است و بهتر است که از شربت حاوی تخم خرفه یا سبزی خرفه در وعده افطار و سحر استفاده شود.

عسکر فراشاه تأکید کرد: حجم سبزی خوردن باید در هر وعده غذا معقول بوده وگرنه بر عکس، گوارش را دچار اختلال می‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار