وادی الاسلام سومین قبرستان قدمت دار جهان اسلام

رضا محمدیان در کمیسیون گردشگری و ریاست شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: قبرستان دارالسلام شیراز بعد از گورستان وادی السلام در نجف اشرف و بقیع در مدینه منوره سومین قبرستان قدمت دار جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۸۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 30 August 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:رضا محمدیان در کمیسیون گردشگری و ریاست شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: قبرستان دارالسلام شیراز بعد از گورستان وادی السلام در نجف اشرف و بقیع در مدینه منوره سومین قبرستان قدمت دار جهان اسلام است.

وی ادامه داد: نخستین قبری که در آن قرار گرفته به سال ۲۴ هجری در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) باز می‌گردد و این قبرستان از منظر ملی، معنوی و هنری در کشور بی نظیر است و مدفن بسیاری از علما، بزرگان و مفاخر شهر شیراز از صدر اسلام تا نیم قرن پیش است.

عضو کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر تصریح کرد: هرچند این قبرستان در سالیان متمادی مورد بی توجهی و بی مهری سایر مسئولین قرار گرفته است اما شورای ششم باید با تمام توان از این گنجینه بزرگ تاریخی مذهبی حمایت و جهت بازسازی آن گام بلندی بردارد.

وی در ادامه با در نظر گرفتن پتانسیل‌های این مجموعه و استفاده متناسب از آنها در زمینه, علمی، هنری، فرهنگی و مهم‌ترین آنها جذب توریسم و معرفی جهانی این مجموعه خواستار همکاری سایر ارگان‌های متولی همچون استانداری، شورای شهر، شهرداری، میراث فرهنگی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار