استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از لزوم فعالسازی بخش خصوصی و توجه ویژه به آن خبر داد و گفت: اقتصاد دانش بنیان در برنامه ریزی‌ها نیازمند توجه و حمایت جدی است.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 07 July 2022

اقتصاد دانش بنیان در برنامه ریزی‌ها نیازمند توجه جدی است / لزوم فعالسازی بخش خصوصی و توجه ویژه به آنبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در نشست شورای اداری استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ارائه شده، کار سنگین علمی است که حدود چهل و نه نفر از اساتید روی آن کار کردند و نظر دادند، از کارشناسان قدردانی می‌کنیم که توجه ویژه‌ای به برنامه ریزی در استان دارند، امید است بتوانیم در این زمینه در کشور الگو باشیم.

وی با اشاره به تصویب برنامه ریزی‌های صورت گرفته، افزود: مسئولین دستگاه‌ها می‌توانند نظرات خود را به صورت کتبی تا روز شنبه ارسال کنند تا اصلاحیه لازم در این راستا صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم تشکیل سریع کمیته ها، خاطر نشان ساخت: فرمانداران شهرستان‌ها هم باید برنامه توسعه شهرستانی را با کمک سازمان برنامه ریزی طراحی کنند.

امیری مقدم همچنین بر لزوم توجه به مباحث خدماتی در برنامه ریزی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: به این ترتیب در صورت عدم تسویه بدهی دستگاه‌های خدمات رسان، اعتبار بعدی که باید به دستگاه ارائه شود مستقیم بابت بدهی‌ها به دستگاه‌های خدمات رسان داده می‌شود و در راستای پروژه‌های تحقیقاتی، باید برنامه ریزی‌ها انجام شود، پروژه‌ها تعریف و کار‌های کارشناسی و تحقیقی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص پرداخت اضافه کار به کارکنان و توزیع آن باید دقت نظر کافی صورت گیرد، باید به کارکنان خدمات ارائه شود، اما این توزیع نیازمند نگاه عادلانه و پرداخت به جا است.

استاندار کرمانشاه علاوه بر مدل‌های استفاده شده در برنامه ریزی استان بر لزوم استفاده از مدل‌ها و شیوه‌های خلاقانه‌تر اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی که در سطح استان موجود است باید به رشد اقتصادی استان کمک کند، همچنین کمیته‌ها در موعد مقرر تشکیل جلسه دهند.

وی یادآور شد: نکته مهم دیگر این است که باید بر اساس دستوری که ریاست جمهور اعلام کردند حرکت کنیم، مانند پروژه‌های دانش بنیان، اعتبار این پروژه‌ها باید در اختیار کارگروه دانش بنیان قرار گیرد و با توجه به تاکید رهبری باید سهم آن بیش از ۱۰ درصد باشد و در صورت لزوم تا ۲۰ درصد هم در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اجرای دستورالعمل‌ها در چارچوب
قانون، حرکت جهادی، اما قانونمند را لازم دانست و یادآور شد: امید است بر اساس شاخص‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده شاهد رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم، توجه جدی و فعال سازی بخش خصوصی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امیری مقدم تاکید کرد: توسط فرمانداران نیز باید شاهد تحول جهادی باشیم به شیوه‌ای که مردم این خدمات را ببینند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار