معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: تیرریزی مجدد، بامسازی و اجرای پوشش بام مغازه تخریب شده در بازار اراک به زودی با همکاری مالک انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳ 07 July 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محسن کریمی امروز ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۱ با حضور در محل حادثه با بررسی موضوع و انجام تحقیقات لازم افزود: با بررسی صورت گرفته یک باب مغازه واقع در سرای حاج باشی به دلیل فرسودگی تیرهای سقف تخریب شد.
معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:مستاجر مستقر در واحد تجاری مورد نظر به علایم و نشانه‌های فرسودگی تیرهای از طریق سروصدای ناشی از ترک‌های تیرهای چوبی و ریزش خاک در مغازه اشاره کرده و متاسفانه در این زمینه هیچ‌گونه اطلاعی به مالک و یا اداره میراث‌فرهنگی نداده بوده است.
کریمی با اشاره به اینکه امروز یکی از تیرهای سقف به طور کامل شکسته و خوشبختانه بلافاصله نسبت به تخلیه حجره اقدام شده است گفت: در حال حاضر آسیب وارده به بنا صرفا مربوط به سقف بناست که در اسرع وقت با همکاری مالک نسبت به مرمت آن شامل تیر ریزی مجدد، بامسازی و اجرای پوشش بام اقدام خواهد شد.
او با توجه به تیتر ایسنا و خصوص معطل ماندن طرح با موضوع مرمت بازار یادآورشد: آسیب وارده به این حجره و نیز ضرورت مرمت آن ارتباطی با طرح مرمت ندارد و بر اساس الگوی موجود مرمت خواهد شد.
معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: مجموعه بازار یک بنای ۲۰۰ ساله است که همواره ضروری است مالکین محترم نسبت به پایش و ترمیم آسیب‌های آن اقدام کنند و در این زمینه روزانه مجوزهای مرمت متعددی برای مالکین محترم صادر می‌شود بدیهی است رها کردن واحدهای تجاری و صرف استفاده بدون توجه به ضرورت‌های حفاظت و نگهداری موجب غفلت از آسیب‌ها شده و منجر به اینگونه حوادث می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار