مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:
جابری انصاری با اشاره به تازه ترین مواضع مطرح شده از سوی دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون مسئله حجاب در جامعه صراحتا بیان کرد که در مسیر تمدن نوین اسلامی بازگشت به کشف حجاب مصداق ارتجاع است و ملت ایران با گفتمان دینی مقابل ارتجاع می‌ایستد.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 05 April 2023
کشف حجاب مصداق ارتجاع است،ملت ایران با گفتمان دینی مقابل ارتجاع می ایستد
به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: استراتژی نظام و حکومت اسلامی در مقابل رویه ارتجاع فرهنگی دشمنان، گفتمان دینی و تقویت عمومی با وحدت حول محور ارزش های اسلامی است. 

جابری انصاری با اشاره به تازه ترین مواضع مطرح شده از سوی دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون مسٸله حجاب در جامعه صراحتا بیان کرد که در مسیر تمدن نوین اسلامی بازگشت به کشف حجاب مصداق ارتجاع است و ملت ایران با گفتمان دینی مقابل ارتجاع می‌ایستد.

وی افزود: برخی فرهنگ های نادرست رواج یافته در جامعه نشات گرفته از فرهنگ مرتجع دنیای غرب است که برای مقابله با این برهنگی فرهنگی، اتخاذ یک موضع واحد و جبهه فرهنگی الزامی است. 
وی گفت: تاکیدات دینی و احادیث متعدد و معتبر در زمینه حجاب و عفاف جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشته است، تا آنجا که بی تردید پوشش زن از ضروریات مورد توجه در دین اسلام است. 
جابری انصاری افزود: درباره فلسفه وجوب حجاب و فضایل آن برای قشر بانوان بسیار سخن گفته شده است، اما به واقع جانمایه همه نصایح و تاکیدات ، حفظ کرامت و شخصیت زنان است. 
وی اظهارداشت: قرائن گویای آن است که زن در طول تاریخ شاهد تفسیرهای متفاوتی از ماهیت و حقوق حقه خود بوده بطوریکه در تورق تاریخ می توان به وضوح دید که زن حتی به عنوان بخشی از جامعه انسانی شناخته نشده تا بخواهد از حقوق بشری برخوردار باشد. 
وی گفت: اما با طلوع خورشید اسلام، ماهیت و جایگاه زن در جامعه متجلی و حرمت یافت بطوریکه از نظر اسلام مرد و زن، با حفظ تمام ویژگی ها و تفاوت ها، در مقام انسان بدون تفاوت و هر دو کامل، مستقل و آزاد هستند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: اسلام دین رافت و مهربانی است و بی تردید موضوع ارزشمند حجاب، در اسلام نه یک الزام نوآورانه و نه یک حکم سخت‌گیرانه است. 
جابری انصاری خاطرنشان کرد: هر چه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار