استاندار لرستان گفت: توسعه اقتصادی روستا‌ها امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷ 08 May 2024

به گزارش تابناک لرستان، ابوطالب شفقت امروز، ۱۹ اردیبهشت در دیدار با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه اقتصاد در روستا‌ها عنوان کرد: خودکفایی کشور و نظام به صورت مستقیم با توسعه اقتصادی روستا‌ها مرتبط است و در رشد و توسعه شهر‌ها نیز بسیار موثر خواهد بود.

وی اظهار کرد: توسعه اقتصادی روستا‌ها حاشیه نشینی در شهر‌ها را کاهش خواهد داد لذا باید این موضوع در اولویت برنامه‌های حوزه عمرانی قرار گیرند.

استاندار با اشاره به برنامه منظومه‌ی روستایی که در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، تصریح کرد: ایجاد زنجیره ارزش پایداری روستا‌ها که در این برنامه روی آن تأکید شده است، کالبد روستا‌ها را برای زیست راحت‌تر آماده خواهد کرد.

شفقت گفت: واگذاری برنامه بازآفرینی فضا‌های فرسوده شهری به بنیاد مسکن نیز بسیار مهم بوده و در اولین جلسه نهضت مسکن استان مطرح خواهد شد.

وی تأکید کرد: در اولین نشست نهضت ملی مسکن همچنین برنامه پیشرفت برنامه‌های مسکن روستایی و ایجاد زنجیره ارزش اقتصادی آن نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن لرستان ابراز کرد: ایجاد زنجیره ارزش اقتصادی روستا‌ها باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های بنیاد مسکن در دستور کار قرار گیرد.

در این دیدار غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز آخرین برنامه‌ها و مصوبات در دست اجرای این بنیاد را تشریح کرد.

طبق اعلام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد این بنیاد برای مسکن روستایی تأمین ۲۰ هزار قطعه بوده که در سال گذشته نیمی از آن تأمین و نیمی دیگر تا پایان خرداد ماه آینده تأمین و به متقاضیان واگذار خواهند شد که بتوانند با دریافت وام مسکن روستایی اقدام به ساخت کنند.

همچنین تعداد ۴۷۰۰ تقاضا برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در استان وجود دارد که تا کنون زمین ۲۲۰۰ نفر برای ساخت مسکن ملی تأمین شده است. طبق گفته صالحی برای تأمین زمین مابقی این تقاضا‌ها با استاندار لرستان برای واگذاری زمین در روستا‌های حاشیه‌ی شهر‌ها به بنیاد مسکن جهت ساخت توافقات لازم انجام شده است.

در این دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز حضور داشتند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار