مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۶۵ درصد از سطح منبع آبی فصلی تالاب کویری میقان اراک با حجم بارندگی‌ مناسب امسال آبگیری شده که این مهم در مهار ریزگردهای محلی و اکوسیستم تالاب نقش کلیدی دارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹ 15 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،یوسف یوسفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: تالاب کویری میقان اراک در مجموع ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد که سطح آبگیر آن ۱۰ تا ۱۲ هکتار برآورد می‌شود و در صورت کاهش شدت بارندگی، حجم آب دریاچه نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: مهاجرت پرندگان از تالاب میقان اراک نیز از اواخر سال گذشته آغاز شده و آخرین پرندگان مهاجر در حال سفر به زادگاه اصلی خود در سیبری هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یادآور شد: تالاب میقان اراک زیستگاه ۲۰۸ گونه پرنده است و سالانه تا ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این منطقه می‌شود.

یوسفی عنوان کرد: دریاچه فصلی این تالاب علاوه بر نقش محوری در حوزه تنوع زیستی، اثرات مستقیم در مهار کانون‌های تولید شن و نمک و آلایندگی هوای اراک دارد.

وی اظهار کرد: پرندگانی همچون چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، چوب پا، غاز خاکستری، هوبره، آنقوت، حواصیل و اردک سَرسبز و درنای خاکستری از جمله مهمترین پرندگان مهمان در تالاب میقان اراک هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار