رئیس سازمان نظام مهندسی:
سازمان نظام‌مهندسی ساختمان دارای حدود 18 هزار نفر عضو است که 3 هزار و 439 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 09 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، عبدالرضا قاسمیان بعد از ظهر امروز در جلسه گرامیداشت مقام زن و مادر در جمع بانوان مهندس و فعال سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان با تبریک این روز اظهار کرد: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان دارای حدود 18 هزار نفر عضو است که 3 هزار و 439 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی فعالیت بانوان مهندس در نظام‌مهندسی گیلان را در رشته‌های معماری، مکانیک، برق، مهندسی ساختمان، شهرسازی، نقشه‌برداری و عمران ذکر کرد.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه یک‌هزار و 205 نفر از بانوان مذکور دارای پروانه اشتغال به‌کار مهندسی هستند، تصریح کرد: در انجام فعالیت‌های مهندسی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر چه شغل‌های مهندسی ساختمان در نظر بسیاری از افراد جامعه مشاغلی مردانه محسوب می‌شوند اما زنان در کنار مردان با حس مسئولیت‌پذیری بالا می‌توانند دستاوردهای شایسته‌ای داشته باشند.

قاسمیان با تصریح بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در سیاستگذاری‌های خود رویکرد و نگاهی یکسان به بانوان و مردان دارد، خاطرنشان کرد: بانوان با ورود به عرصه نظام‌مهندسی تاکنون توانسته‌اند موجب تغییرات مثبتی شوند.

وی عملکرد بانوان در بخش‌های دولتی و خصوصی را بهتر و موثرتر خواند و یادآور شد: بانوان گیلانی در عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به‌ویژه مهندسی افرادی موفق هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه بانوان متخصص نقش تعیین کننده‌ای در رشد و توسعه جامعه دارند، خاطرنشان کرد: نقش مهم بانوان در کنار انجام مسئولیت‌های خانوادگی تسهیل‌کننده حرکت جامعه به سوی توسعه پایدار است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار