تابناک: عضو شوراي شهر با بيان اینکه شعار امسال سازمان بهداشت جهانی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است، گفت: ایمنی غذا یک مسئولیت مشترک بوده و تمام موثران در زنجیره تأمین مواد غذایی از تولیدکنندگان تا توزیع کنندگان باید شرایطی را فراهم کرده تا مردم از سلامت مواد غذایی داخل بشقاب خود اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۲۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 11 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلام حسين صادقيان امروز (شنبه) در جلسه علني شوراي شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس آمارها در سال بیش از 2 میلیون نفر در دنیا بر اثر مصرف مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می‌دهند، افزود: بیش از 200نوع بیماری در اثر مواد غذایی ناسالم به وجود می‌آید که از یک اسهال ساده تا سرطان پیشرفته را شامل می‌شود.

وي اضافه كرد: باید مسئولان وزارت بهداشت همگام با جامعه جهانی شعار هفته سلامت را به جای تمرکز بر مباحث درمانی بر مباحث ایمنی غذا که یکی از مصداق‌های بارز پیشگیری بوده متمرکز کنند و در طرح تحول سلامت به دنبال اصلاح و تقویت زیرساخت‌های حوزه درمان باشند.

اين عضو شوراي شهر اصفهان با بيان اینکه متاسفانه در کشور ایمنی مواد غذایی در حاشیه امنیت غذایی واقع شده است، تصريح كرد: وجود متولی‌های مختلف در حوزه نظارت مشکلات متعددی را برای تولید و مصرف کنندگان مواد غذایی به وجود آورده است.

صادقیان ادامه داد: لازم است میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر اصفهان به عنوان یکی از مهمترین مراکز توزیع و عرضه موادغذایی در کشور در تحقق شعار سلامت مواد غذایی توانمندی خود را نشان دهد.

یک عضو دیگر شورای شهر اصفهان اظهار كرد: در فصل بهار و تابستان رفت آمدهاي فراواني در منطقه ناژوان (به ويژه ورودي ناژوان در سمت غرب و محله نصر آباد) می‌شود، به همین دلیل مشكلات بسياري براي شهروندان كه قصد عبور دارند و هم‌چنین ساکنین ايجاد مي‌شود.

عليرضا نصر اصفهاني با بیان اینکه بارها تذكرات لازم در اين خصوص ارايه شده، اما متاسفانه هنوز اقدامي انجام نشده است، افزود: از شهردار و ساير مسئولان استان درخواست مي‌شود نسبت به رفع مشكلات ساكنين منطقه و شهروندان اقدام كنند و هم چنین نسبت به ايجاد مسيري مناسب به منظور دسترسی به پارك ناژوان و امكانات تفريحي ايجاد شده در آن اقدام کنند.

اين عضو شورا شهر با بیان اینکه امنیت مردم منطقه به مخاطره افتاده است، خاطر نشان كرد: آلودگي‌هاي صوتي متصاعد از وسايل نقليه برای مردم منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

تامين هواي سالم با حفظ فضاي سبز غرب اصفهان

همچنين يك عضو شوراي شهر اصفهان با بيان اينكه كارگران ساختماني از اقشار زحمتكش جامعه هستند، اظهاركرد: بيشتر مردم به خدمات كارگران ساختمان نیازمند هستند، اما هيچ گونه اطلاعاتي درباره مهارت‌ها يا سوابق آنها ندارند .

احمد شريعتي با بيان اينكه كارگران ساختماني مكان مشخصی براي تجمع ندارند و اين امر منجر به ازدحام جمعیت، ترافيك يا خطرات جاني برای آنها مي‌شود، اضافه كرد: تجمع كارگران ساختماني در گوشه و كنار شهر منظر خوبي براي شهر ندارد و منجر به ايجاد اختلال در امنيت شغلي و شأن شخصيتي آنها مي‌شود.

وي ادامه داد: در صورت تعيين مكان مشخص براي تجمع كارگران فصلي در نقاط مختلف شهر و همچنین داشتن كارت مهارت معتبر، ضمن افزايش اعتماد عمومی بین مردم، گام موثري در پيشگیری از آسيب‌هاي احتمالي اجتماعي برداشته می‌شود.

اين عضو شوراي شهر با بيان اينكه نياز اصفهان به تامين هواي سالم با توجه به افزايش جمعيت و معضلات آلودگي هوا روز به روز بيشتر مي‌شود، اضافه كرد: حفظ و نگهداري فضاي سبز در شهر به خصوص در غرب اصفهان كه سال‌های سال در این مهم نقش مهمي داشته و دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار