مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان:
مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: استفاده از سیستم 'ترمینال اجرای الکترونیکی' در برگزاری انتخابات، سلامت انتخابات را افزایش داده است.
کد خبر: ۲۲۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ 29 April 2016
مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: استفاده از سیستم 'ترمینال اجرای الکترونیکی' در برگزاری انتخابات، سلامت انتخابات را افزایش داده است.

عباس صادقی افزود: ترمینال اجرای الکترونیکی دارای چندین کارکرد مثبت در فرایند رأی‌گیری است.

وی اضافه کرد: نخستین کارکرد مثبت این سیستم، احراز هویت افراد است به‌گونه‌ای که اصالت اسناد و مدارک ازجمله شناسنامه و کارت ملی رأی‌دهندگان توسط این سیستم بررسی می‌شود.

وی تأکید کرد: افرادی که در دیگر شعب رأی داده‌اند ولی به عللی بر روی شناسنامه آنها مهر زده نشده دیگر نمی‌توانند رأی بدهند چراکه این دستگاه الکترونیکی این نوع شناسنامه‌ها را شناسایی می‌کند.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: همچنین افراد نمی‌توانند با شناسنامه فرد متوفی رأی بدهند.

صادقی اضافه کرد: از دیگر کارکردهای این سیستم این است که چنانچه افرادی در مرحله نخست انتخابات در حوزه انتخابیه‌ای رأی داده‌اند در مرحله دوم نمی‌توانند در حوزه دیگری رأی بدهند.

وی افزود: طبق قانون کسانی که در مرحله اول انتخابات در هیچ حوزه انتخابیه رأی نداده‌اند و کسانی که در مرحله اول در حوزه انتخابیه رزن یا ملایر رأی داده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم نیز در این حوزه‌ها رأی بدهند.

وی با ذکر اینکه ۱۰۰ درصد شعب اخذ رأی آنلاین هستند اظهار کرد: از ۲۵ فرایند انتخابات ۲۳ فرایند به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: تمامی شعب اخذ رأی دو حوزه انتخابیه رزن و ملایر از نخستین ساعت برگزاری انتخابات به سیستم آنلاین وصل شدند.

وی اضافه کرد: در هر یک از شعب اخذ رأی یک کاربر فناوری اطلاعات و برای هر هشت شعبه یک پشتیبان در نظر گرفته‌شده است تا در زمان بروز مشکل به رفع آن اقدام کنند.

صادقی تأکید کرد: با توجه به اقدامات و بسترسازی‌های صورت گرفته از زمان رأی‌گیری تاکنون حتی یک مورد مشکل سیستمی هم رخ نداده است.

وی گفت: با مجهز شدن شعب اخذ رأی به ترمینال اجرای الکترونیکی لایه‌های مختلف از فرماندار تا وزیر کشور می‌توانند به‌طور سیستمی و آنلاین وضعیت شعب اخذ رأی را رصد کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه فرایند رأی‌گیری به‌صورت آنلاین در حال ثبت شدن است امکان هیچ‌گونه اشتباه و تخلفی وجود ندارد.

استان همدان با ۹ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که تکلیف هفت کرسی مشخص‌شده و دو نماینده دیگر در مرحله دوم انتخابات تعیین می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار