پساب دزدی؛ پدیده زیست محیطی؛
تابناک: مسئله پساب در اصفهان به ویژه در منطقه شرق که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ارتزاق مردم با کشاورزی، روز به روز ابعاد بیشتر و حساس تری به خود می گیرد این پساب که قرار بود برای احیای بخشی از تالاب گاوخونی به این مکان هدایت شود این روزها با فریاد تهدید به بیراهه می رود!.
کد خبر: ۲۷۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 10 August 2016
تابناک اصفهان: خشکسالی از یک طرف بر تن نحیف خاک زنده رود و مردمانش تازیانه می زند، مصیبت های زیست محیطی هم از سوی دیگر.

دیگر تهدید و قانون هم گویی جواب نمی دهد. گردن سرکشان از قانون آنقدر کلفت شده است که چوب قانون هم صدا ندارد و هروز مردم اصفهان قربانی منفعت طلبی اشخاص و گاه سستی در نظارت از سوی برخی مسئولان می شوند.

مسئله پساب در اصفهان به ویژه در منطقه شرق که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ارتزاق مردم با کشاورزی، روز به روز ابعاد بیشتر و حساس تری به خود می گیرد این پساب که قرار بود برای احیای بخشی از تالاب گاوخونی به این مکان هدایت شود این روزها با فریاد تهدید به بیراهه می رود!.

مشاهدات تابناک حکایت از آن دارد که مدت نزدیک به یک ماه است جریان پساب شرق که قرار بود به گاوخونی برسد متاسفانه خوراک برخی زمین های کشاورزی در شرق اصفهان شده است.

این پساب که باید از زیار رد شود تا به تالاب گاوخونی سرازیر شود اما در میانه راه و در دل شب از سوی کف کش به صیفی جات از جمله بعضا گوجه و برنج و... داده می شود.

گشت میراب اصفهان و تهدیدات آنها هم اثری نداشته و در مقابل تذکرات به متخلفان تهدید به شرب و شتم شده اند.

البته، شنیده ها نیز بر آن دلالت دارد که کف کشها به 10 عدد رسیده است که با این وسیله پساب ها به زمین های کشاورزی سرازیر می شود.

این مسئله در حالی در اصفهان رخ داده که سال گذشته دادستان استان اصفهان از ممنوعیت کابرد پساب برای آبیاری محصولات کشاورزی خبر داده بود و این موضوع را علی خلاف قانون می دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار