‏درجریان سفر دو روزه معاون وزیر نیرو در امور برق وانرژی به خوزستان و باحضور استاندار عملیات اجرایی 3 پروژه های حیاتی خط و پست شبکه انتقال برق اهواز آغازشد.
کد خبر: ۳۰۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 02 October 2016
درمراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها ، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق وانرژی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس با سپاس از تلاشهای شبانه روزی کارکنان متخصص و متعهد صنعت برق خوزستان در توسعه و حفظ پایداری شبکه برق منطقه ، گفت : هم اکنون برق بعنوان یکی از نیازهای اولیه وضروری در جوامع به حساب می آید و رفاه و امنیت زندگی و پیشرفت صنایع و اقتصاد بدون وجود زیرساختهای شبکه برق  امکان پذیر نیست.

 لذا با توجه به توسعه هایی که در استان شاهد هستیم سعی داریم تا با پشتیبانی از برنامه ریزی و اجرای دقیق پروژه های تعریف شده در استان،  برای توسعه هماهنگ با سایر صنایع و عرصه های اجتماعی و فناوری در ایران و جهان  گام های موثر برداشته و رضایت مردم شریف استان فراهم گردد. 

وی افزود : امروز به یاری خداوند و همت بی نظیر تلاشگران شرکت برق منطقه ای خوزستان کلنگ احداث پروژه های خط وپست 132کیلوولت کوی ملت اهواز و نیز خط برق 132کیلوولت چهارمداره پست برق شهید هاشمی – رینگ اهواز  ( قطعه دوم ) زده شد 
وامیدواریم با افتتاح و بهره برداری این پروژه ها تاقبل از تابستان 1397 ، پایداری شبکه های برق منطقه بهبود یابد .

فلاحتیان در ادامه گفت : ما در صنعت برق کشور ودر حوزه وزارت نیرو همه امکانات را بسیج کردیم که تا قبل از پایان سالجاری حداقل 1000مگاوات به تولید برق استان اضافه کنیم که شامل نیروگاه 648 مگاواتی ماهشهربا سرمایه 1200میلیارد تومان و همچنین نیروگاه 500مگاواتی بهبهان که عملیات راه اندازی آزمایشی آن انجام شده  و آماده بهره برداری رسمی است.

وی اظهار داشت :  قصد داریم با تولید انرژی بعنوان زیربنا و زیر ساخت ، زیرساخت ها ، شرایطی را در استان خوزستان فراهم کنیم که برق مورد نیاز صنایع مهم مانند نفت ، پتروشیمی ، فولاد و آلومینیوم و...تامین گردد و درکنارآن  نیزگامهای موثری برای ایجاد اشتغال جوانان استان برداشته شود.

همچنین استاندار خوزستان با ابراز خرسندی از حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و هیئت همراه در خوزستان برای پیگیری اقدامات انجام شده در راستای ارتقا شبکه برق استان از نزدیک و قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران این صنعت  برای افزایش رفاه و آسایش ذینفعان ، گفت: بهره برداری از نیروگاههای ماهشهر و بهبهان علاوه بر تاثیر در رشد و رونق اقتصادی می تواند سبب افزایش اشتغال و توسعه دیگر صنایع و ... در استان گردد

درادامه محمود دشت بزرگ رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز درباره اهمیت ومشخصات طرحهای جدید گفت: هدفهای اصلی این پروژه ها  شامل: افزایش ظرفیت ، تامین انرژی ، پایداری وضریب اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع وکاهش محدودیت واحتمال خاموشی در شبکه توزیع برق اهواز، کاهش بار ترانس های نصب شده درپست های برق مجاور وامکان بارگیری کامل از ظرفیت نصب شده در پست برق 400کیلوولت شهیدهاشمی است .

وی درمورد هزینه های اجرای این پروژه ها نیز اظهار داشت : پروژه احداث خط برق 132کیلوولت چهار مداره پست برق هاشمی – رینگ اهواز ( قطعه دوم) با هزینه ای بالغ بر250میلیارد ریال ونیز پروژه های خط وپست برق 132کیلوولت کوی ملت  با اعتباری بالغ بر60میلیارد ریال اجرا خواهند شد.

گفتنی است همچنین در این آیین، مدیران عامل سازمان آب و برق خوزستان، شرکتهای توزیع نیروی برق استان و اهواز، مدیریت تولید برق رامین و دیگر مسوولان محلی و این شرکت حضور داشتند. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار