تیم فوتبال صبای قم در هفتمین مسابقه خانگی خود از فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر استقلال تهران صف‌آرایی می‌کند.
کد خبر: ۳۳۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶ 01 December 2016
به گزارش تابناک قم، شاگردان عبدالصمد مرفاوی بعد از رویارویی با تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در هفته یازدهم از نیم‌فصل نخست بازی‌های جام خلیج‌فارس، این روزها سخت به تمرین مشغول هستند تا با آمادگی کامل در دوازدهمین هفته لیگ برتر برابر تیم استقلال تهران به میدان بروند.

نه تنها بازی این هفته در چارچوب مسابقه‌ای از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، بلکه سه بازی باقی مانده تا پایان نیم‌فصل لیگ برتر برای صبای قم هر یک از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار هستند و به همین منظور شاگردان عبدالصمد مرفاوی بدون وقفه به تمرین و آماده‌سازی می‌پردازند.

استقلال در مکان پنجم و صبا در رتبه چهاردهم جدول لیگ برتر

فوتبالیست‌های صبای قم در مسابقه جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور باید روز پنجشنبه یازدهم آذر ماه در ورزشگاه یادگار امام قم برابر تیم رده پنجم جدول یعنی استقلال تهران به میدان بروند، در حالی که صبا هم‌اکنون تیم چهاردهم جدول است و این بازی از قطعاً دارای حساسیت‌ها صحنه‌های جذابی خواهد بود.

صبای قم آخرین بار دو هفته قبل در ورزشگاه آزادی تهران و در چارچوب دیداری از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها‌ی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور به مصاف تیم پرآوازه و مطرح استقلال تهران رفت و بعد از 120 دقیقه رقابت نزدیک و نفس‌گیر، در ضربات پنالتی مغلوب آبی‌ها شد تا از جام حذفی کنار برود.

بر همین اساس شاگردان عبدالصمد مرفاوی این‌روزها در زمین اختصاصی تمرینات خود یعنی مجموعه ورزشی هما به دنبال رفع نقاط ضعف خود هستند تا در بازی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل استقلال تهران با تمام قدرت به میدان بروند و به ناکامی‌های اخیر پایان بدهند.

میزبانی صبا از استقلال در هفتمین بازی خانگی لیگ شانزدهم

از سوی دیگر صبایی‌ها باید در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بعد از این دیدار نیز چند مسابقه حساس متوالی برابر رقبا برگزار کنند که این بازی‌ها همگی با تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی خواهد بود و روزهای سختی در انتظار شاگردان عبدالصمد مرفاوی قرار دارد.

نماینده فوتبال استان قم بلافاصله بعد از پایان تعطیلات لیگ برتر در هفته یازدهم لیگ برتر به میهمانی تیم تراکتورسازی تبریز رفت و در هوای سرد تبریز با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا در هفته دوازدهم روز یازدهم آذر ماه در قم از شاگردان علیرضا منصوریان در تیم فوتبال استقلال تهران پذیرایی کند.

صبای قم در هفته سیزدهم باید به میهمانی پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌های لیگ برتر یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان برود و در هفته چهاردهم میزبان تیم نفت تهران و شاگردان علی دایی باشد و در هفته‌ پانزدهم و پایانی نیم‌فصل نیز راهی خوزستان شده و با استقلال‌صنعتی قهرمان لیگ پانزدهم دیدار خواهد کرد.

تنها پیروزی خانگی صبا در بازی هفته هفتم برابر سایپا

حساسیت و سختی تمام این دیدار را کادر فنی صبای قم به خوبی می‌دانند و به همین دلیل، تمرینات متنوعی را برای این تیم در نظر گرفته‌اند تا صبا بعد از تنها برد این فصل خود که در هفته هفتم برابر سایپا در قم به دست آورد، در هفته دوازدهم برابر استقلال تهران یک بار دیگر مزه پیروزی را بچشد.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ برتر فوتبال ایران، دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و استقلال تهران از هفته دوازدهم جام خلیج فارس از ساعت 16:20 دقیقه عصر روز پنجشنبه یازدهم آذر ماه در ورزشگاه یادگار امام قم به انجام خواهد رسید.

آخرین برد صبا خانگی صبا برابر استقلال در سال 1387

صبا در حالی برابر آبی‌های پایتخت به میدان می‌رود که آخرین بار در فصل 88 – 1387 که هشتمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بود توانست تیم استقلال تهران را در ورزشگاه یادگار امام قم با شکست مواجه کند و بعد از آن هنوز در قم رنگ پیروزی بر این تیم را ندیده است.

در آن فصل که با انتقال رسمی باشگاه صباباتری به استان قم، این باشگاه به نام صبای قم تغییر نام داده بود و برای نخستین بار به عنوان نماینده فوتبال استان قم در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به میدان می‌رفت، فیروز کریمی هدایت صبا را بر عهده داشت.

صبا در آن سال سخت مورد حمایت هواداران و علاقمندان به فوتبال در استان قم بود و با اینکه در لیگ برتر بین 18 تیم رتبه ششم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داد اما تا نیمه نهایی جام حذفی نیز صعود کرد و مجموعاً یک فصل موفق را در نخستین سال حضور در قم تجربه کرد.

یک برد، 6 تساوی و یک باخت صبای قم در دیدارهای خانگی با استقلال

صبای قم در آن فصل ابتدا بازی نیم‌فصل نخست را در ورزشگاه یادگار امام قم میزبان استقلال تهران بود و در حالی که فیروز کریمی هدایت صبا را بر عهده داشت و امیر قلعه‌نویی سرمربی آبی‌های استقلال بود، صبا توانست در دیداری که چهار گل در آن به ثمر رسید با نتیجه سه بر یک استقلال را شکست بدهد.

بعد از آن مسابقه از دوره هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هنوز صبای قم نتوانسته در بازی‌های خانگی لیگ برتر تیم استقلال تهران را با شکست مواجه کند و به جز یک باخت که در لیگ چهاردهم پذیرفت در 6 بازی دیگر در قم با استقلال تهران به تساوی رسیده است.

تنها پیروزی استقلال در میهمانی‌ لیگ چهاردهم

بیشتر بازی‌های صبا و استقلال در ورزشگاه یادگار امام قم در چند فصل اخیر با نتیجه تساوی همراه بود، اما آبی‌ها هم از پیروزی در ورزشگاه یادگار امام قم برابر صبا بی‌بهره‌ نبوده‌اند زیرا تیم پرطرفدار پایتخت در لیگ چهاردهم توانست طلسم نبردن صبا را در قم بشکند.

در آن فصل صبای قم چهاردهمین دوره جام خلیج فارس را با هدایت عبدالصمد مرفاوی آغاز کرد و تا نیم فصل جزو تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی و از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا نیز بود اما بعد از تغییر و تحولات در صبا، دیگر از آن صبای قم مدعی خبری نشد.

با جدایی مرفاوی از سرمربیگری صبای قم در پایان نیم‌فصل لیگ چهاردهم، مدیران وقت صبای قم مهدی تارتار را جایگزین وی در راس کادر فنی صبا کردند ولی صبا با تارتار تنها در یک بازی طعم برد را چشید و در اکثر بازی‌ها یا باخت یا مساوی کرد که یکی از این باخت‌ها در یادگار امام قم برابر استقلال تهران بود و طلسم شکست‌ناپذیری صبا در بازی‌های خانگی برابر استقلال شکسته شد.

فاصله 6 امتیازی صبا و استقلال در جدول لیگ

تیم صبای قم فصول اخیر مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هرگز موفق به شکست دادن استقلال تهران در لیگ برتر نشده است و با توجه به وضعیتی که اکنون در جدول رده‌بندی بازی‌ها دارد ملزم به عبور از سد شاگردان علیرضا منصوریان است تا به موقعیت خود در جدول رده‌بندی لیگ برتر سر و سامان بدهد.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در تیم صبای قم از 11 بازی این فصل 9 امتیاز کسب کرده‌اند که آمار یک امتیاز در هر بازی را حتی نشان نمی‌دهد ولی صبا همچنان به هفته‌های باقی مانده از لیگ شانزدهم امیدوار است تا با عملکرد بهتر خود از انتهای جدول رده‌بندی جدا شده و به میانه جدول صعود کند در حالی که آبی‌های پایتخت با کسب 15 امتیاز در جایگاهی قرار دارند که نزدیک‌تر از صبا به مدعیان قهرمانی است.

تساوی استقلال و صبا در هفته پایانی لیگ پانزدهم

آخرین بار تیم‌های صبای قم و استقلال تهران در دیدار برگشت پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام قم با یکدیگر مسابقه دادند، دیداری که از هفته سی‌ام و پایانی لیگ پانزدهم اردیبهشت ماه سال 95 در قم به انجام رسید.

در آن مسابقه علی دایی سرمربی صبای قم بود و پرویز مظلومی هدایت استقلال تهران را بر عهده داشت و دو تیم در حالی برابر یکدیگر قرار گرفتند که صبا جایگاه هفتم جدول را از آن خود کرده بود اما استقلال امیدوار بود با عبور از سد صبای قم و شکست احتمالی استقلال‌صنعتی خوزستان و توقف تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز به مقام قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت مهمترین دستاوردی که از لیگ گذشته نصیب آبی‌های پایتخت شد، راهیابی به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار