سرپرست کمیته امداد امام خمینی«ره»شهرستان بدره گفت: برای نخستین بار در استان ایلام مددجویان بافنده این نهاد موفق شدند فرشهای دستباف 16 متری را تولید و وارد بازار کنند.
کد خبر: ۳۶۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 24 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عباسعلی حیدری بیان کرد:  2 خانواده مددجوی شاغل در حوزه قالیبافی این شهرستان برای نخستین بار 2 تخته فرش 16 متری را بافته و وارد بازار فرش کشور کردند.
 
وی افزود: تولید فرش 16 متری که به ابعاد 4 در 4 متر بافته شده برای نخستین بار است که در این استان تولید و بافته می شود.
 
وی افزود: این دو تخته فرش توسط بافندگان عضو 2 خانواده مددجوی این شهرستان و به سفارش شرکت صنعت آفرینان امداد تولید شده و بافندگان آن مبلغ 145 میلیون ریال بابت بافت هر یک از این فرشها دستمزد گرفته اند.
 
حیدری همچنین گفت : این فرش ها از نوع کرک مرینوس چله نخ بوده که هر یک از آنها 16 متر مساحت دارد و با هدف فروش در بازارهای جهانی تولید شده اند.
 
وی تصریح کرد: بافت هر یک از این فرشها در مدت 4 ماه صورت گرفته که این مدت نیز در نوع خود یک رکورد در صنعت فرش بافی به حساب می آید.
 
 سرپرست امداد شهرستان بدره به فعالیتهای قالیبافی این  شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد293بافنده مددجوی در زمینه قالیبافی فعالیت داشته که از این تعداد 103نفر از آنها از مزایای بیمه تامین اجتماعی  برخوردار هستند.
 
وی افزود: در 9ماهه نخست سال 95 تعداد57 تخته فرش به متراژ بیش از 104 متر توسط مددجویان این شهرستان بافت شده که ارزش این فرشهای تولید شده بیش از یک میلیارد و185میلیون ریال بوده است.
 
حیدری تصریح کرد: شهرستان بدره  یکی از قطب های تولید فرش در استان  ایلام بوده که بخش زیادی از بافندگان فرش این شهرستان را مددجویان کمیته امداد تشکیل می دهند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار