تابناک: مدیر عامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت ذخایر آب پشت سد برای جاری کردن در دو فصل تابستان و پاییز کافی نیست، گفت: کشاورزان شرق مخالفتی با شاد بودن مردم ندارند، اما موضوع این است که کاهش آب برای کشت پاییزه نیز مشکلات معیشتی مردم این منطقه را افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۴۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 31 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اسفندیار امینی با بیان اینکه بسته شدن دریچه‌های سد زاینده رود طبق جلسه شورای هماهنگی زاینده رود 10 خرداد ماه اعلام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایرآب پشت سد حدود 580 میلیون متر مکعب است که 40 میلیون متر مکعب آن را برای جاری کردن در بخشی از بستر زاینده رود یعنی بیشه ناژوان و داخل شهر اصفهان در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه این میزان آب از طریق کانال‌های آب از سد نکوآباد مبارکه به ناژوان ریخته می‌شود، افزود: البته در این جلسه کشاورزان مخالفت خود را با این امر اعلام کردند، چرا که مدعی هستیم ظرفیت ذخایر آب برای جاری کردن در دو فصل تابستان و پاییز کافی نیست.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان، خاطر نشان کرد: کشاورزان شرق مخالفتی با شاد بودن مردم اصفهان ندارند، اما موضوع این است که کاهش آب برای کشت پاییزه نیز مشکلات معیشتی مردم این منطقه را افزایش خواهد داد، به بیان بهتر برای جاری شدن آب در شهر نیازی به انتقال آب از ذخایر سد نبود و می‌توان این کار را با پمپاژ آب از چاه‌های اطراف نیز انجام داد.

امینی با تاکید بر اینکه آب طبیعی زاینده رود به اضافه تونل اول کوهرنگ طبق قانون متعلق به حق آبه داران است، اظهار کرد: رییس جمهور در سفر به اصفهان در سال گذشته خواستار جریان دایمی آب در رودخانه بود که معنای این سخن اصلا رها کردن یک متر مکعب آب در بستر زاینده رود نیست، بلکه همانند سابق باید جریانی طبیعی برقرار باشد.

وی یادآوشد: در جلسه اخیر شورای هماهنگی زاینده رود، استاندار چهارمحال و بختیاری مدعی شد جریان داشتن آب در سطح شهر اصفهان مهم‌تر از کشاورزی است که زارعان شرق نیز در پاسخ به وی خواستار عدم برداشت آب در استان بالادستی برای جاری شدن در مسیر رودخانه شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار