مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد سمنان:
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: کمبودها و تحقیرها از علل بدحجابی است و خانواده‌ها باید حجاب فرزندان خود را مدیریت کنند.
کد خبر: ۴۶۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 30 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا حدادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه حجاب در پرده بودن و حائل بین دو چیز است، اضافه کرد: حجاب پوششی است که انسان‌ها را برابر نامحرمان حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه حجاب در ظاهر محدودیت است ولی به‌نوعی در امان بودن محسوب می‌شود، اضافه کرد: رعایت حجاب بیش از آنکه برای دیگران و جامعه مفید باشد، برای خود فرد مفید است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به قابل اهمیت بودن مسأله عفاف در کنار حجاب اظهار کرد: حجاب پوشش ظاهری بوده؛ ولی عفاف یک امر باطنی است و در کنار حجاب، عفیف بودن نیز اهمیت دارد.

حدادیان بیان کرد: شاخص حجاب داشتن پوشش است؛ اما مشخصه عفاف رعایت حیاست و اگر کسی اهل عفاف باشد، خود را ملزم به رعایت حجاب نیز می‌داند.
وی تأکید کرد: زیربنای حجاب، عفاف بوده و عفاف ملکه‌ای است که انسان را برابر زشتی‌ها حفظ می‌کند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه عفاف بازدارنده باطن است، اضافه کرد: عفاف در راه رفتن، حرف زدن، نگاه کردن و آرایش چهره مطرح است که همواره باید مورد توجه بانوان و مردان قرار گیرد.

حدادیان بیان کرد: فرهنگ‌سازی حجاب در ریشه‌هاست و علت بدحجابی، کمبودها، تحقیرها، نوگرایی و مدگرایی است که باید خانواده‌ها با روانشناسی کامل، رعایت حجاب فرزندان خود را مدیریت کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به نقش خانواده‌ها در مسأله حجاب اظهار داشت: این نقش نسبت به فرزندان در سنین مختلف تعیین‌کننده، مؤثر و حمایتی و پشتیبانی‌کننده است و رعایت این اصل در آینده فرزندان تأثیر بسیاری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار