کهگیلویه؛
احداث زائرسرای امامزاده آقامیر در کنار قبرستان قدیم در دهدشت، مورد اعتراض جمعی از بزرگان طایفه طاس احمدی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ 18 December 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه در سلسله اقدامات بسیار تأثیر گذار خود در ساخت و احداث زائر سراها در کنار بقاع متبرکه در سرتاسر شهرستان کهگیلویه برای رفاه و آسایش زائرین این بار در اقدام دیگری قصد احداث ساخت یک زائر سرا در جوار بارگاه امامزاده آقامیر و در کنار قبرستان قدیمی طایفه طاس احمدی را دارد.
این اقدام در روزهای گذشته مورد اعتراض بزرگان و جمع زیادی از طایفه طاس احمدی قرار گرفت و باعث تجمع آنها در محل احداث این زائر سرا شده است.
روح الله قبادپور مدیر اوقاف شهرستان کهگیلویه به خبرنگار تابناک گفت؛ برای رفاه حال شهروندان و زائرین عزیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قصد دارد در جوار بارگاه امامزاده آقامیر یک خانه زائر یا زائر سرا احداث نمایند و با توجه به اینکه محل احداث این زائر سرا جزء موقوفات اوقاف می باشد تصمیم گرفته شد که در این محل یک زائر سرا احداث نماییم.
بزرگان طایفه طاس احمدی نیز در این مورد عنوان کردند که این قبرستان از حدود صد سال پیش تاکنون محل دفن عزیزان ما بوده است و عزیزان زیادی را تا چند سال پیش در این قبرستان دفن نمودیم و اجازه ساخت زائر سرا را نمی دهیم و انجام این کار در واقع توهینی به عزیزان آرمیده در این قبرستان است.
حاج قلندر آرام یکی از بزرگان طایفه طاس احمدی به خبرنگار تابناک گفت؛ طایفه طاس احمدی از مسئولین محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار دارد که از روی عدل و عدالت قضاوت و نظارت نمایند، همچنان که ما ادعای مسلمانی داریم قبرستان بقیع که ۱۴۰۰ سال پایدار و به جای خود باقی است ما هم انتظار داریم که آثار اجدادمان بوسیله بولدزور و بیل مکانیکی از بین نرود.

احداث زائرسرای امامزاده آقامیر و اعتراض طایفه طاس احمدی + تصاویر
حاج قلندر آرام افزود: همچنان که ما طایفه خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی بودیم و زمین احداث بیمارستان، جهاد کشاورزی، دانشگاه ها و همه ارگان های دولتی را فقط برای نشان دادن میزان وفاداری خود به انقلاب وقف نمودیم انتظار داریم قطعه زمینی را که اجدادمان در آن آرمیده اند را حفاظت و احترام کنند.
آرام گفت: در سالهای گذشته در نامه ای به مقام معظم رهبری درخواست نمودیم که در زمین این قبرستان هیچ گونه ساخت و سازی نشود و با سفر حجت الاسلام بزرگواری نماینده سابق و دکتر خادمی استاندار پیشین در نامه ای ساخت و ساز در این قبرستان را غیرقانونی اعلام کردند.
این بزرگ طایفه طاس احمدی به نمایندگی از طرف طایفه از مسئولین درخواست نمود برای ساخت زائر سرا حاضر هستیم در هر مکان دیگری که اداره اوقاف بخواهد زمین بدهیم تنها به این شرط که به اجدادمان احترام بگذارند و در محل این قبرستان هیچ ساخت و سازی نکنند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدجواد فیروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
نبایدبه اجداد بزرگ تاس احمدی توهین بشه ازطایفه طاس احمدی درمنطقه دشمن زیاری نورآباد
mousa aram
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
طایفه تاس احمدی درطول تاریخ هویت خود، همواره مردمی بدون حاشیه، شیعه اثنی عشری وازمردمان اصیل که پداران واجدادشان دراستان کهگیلویه وبویراحمدامروزی قسمتی ازناحیه زاگرس شرقی درسردسیرمیانچنار که درپنجاه کیلومتری یاسوج مرکزاستان وگرمسیرشان شهردهدشت امروزی است.
چون این طایفه درگذشته دامداربوده وکشاورز بودند وهمواره ازدسترنج خودارتزاق می نمایند.همواره بابقیه طوایف مرودت وارتباط اجتماعی داشته واین
امرباشهرشدن دهدشت که این طایفه مالک قسمتی ازآن بودند.باعث شد.باپذیرش مهاجرینی که باعث رونق شهرمیشدبا فروخت مناسب زمینهای خودودادن زمین مجانی به کلیه نهادهاباعث رونق شهرشدند
بزرگان این طایفه همواره باعث شدندکه بارونق شهربامراودت وپایداردرامر تجارت بابهره گیری ازپیله وران بهبهانی هرچه بیشتردررونق شهرابجلوببرند.ولی متاسفانه. دراین دهه ا خیر شهری که زمینه کشاورزی سرمایه اصلی آن است.دردوران دولت رفسنجانی
که چهل سددرکشورساخته شد.درحالیکه دورودخانه ازشمال وجنوب شهر دهدشت که درواقع ده دهدشت
است میگذرد.ودراین مودرداقدامی صورت نگرفت.واکنون خیلی ا مردم دارندشهرراتخلیه وبه یاسوج وشیرازمهاجرت میکنند.ونبودآب برای کشاورزی علت اصلی مهاجرت مردم است.که مسئولین نظام بایدفکری کنند.آرام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار