معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: به دنبال این هستیم با بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد نیاز‌های روز جامعه از طریق رسانه‌ها و مراکز مشاوره وقفی، نیات واقفین جدید را به سمت نیاز‌های روز جامعه سوق دهیم
کد خبر: ۵۴۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 03 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام مهدی توسلی ، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای سمت و سو دادن نیات واقفین جدید به سمت نیاز‌های روز جامعه اظهار کرد: مردم هنوز همان ذهنیت قدیمی را در ارتباط با موقوفات دارند و در انتخاب نیات خود به مباحث مذهبی اکتفا می‌کنند، در حالیکه باید این نیات به سمت نیاز‌های روز جامعه سمت و سو داده شود.

توسلی با اشاره به اینکه واقفین جدید با مراجعه به مراکز مشاوره وقفی می‌توانند در جریان نیازمندی‌های جامعه قرار بگیرند، گفت: حمایت از علم و فناوری، محیط زیست و انرژی هسته‌ای از نیاز‌های کنونی جامعه است که باید واقفان جدید به آن‌ها توجه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: موضوعات مرتبط با علم و فناوری از نیاز‌های روز جامعه است که توجه واقفین به این موضوعات می‌تواند جامعه را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

وی کمک به فقرا را یکی از نیاز‌های روز استان کرمانشاه برای موقوفات جدید عنوان کرد.

توسلی سپس شفاف سازی در مورد نحوه هزینه کرد درآمد موقوفات را در ترغیب بیشتر مردم به پرداختن به وقف به عنوان یک سنت ماندگار اثرگذار دانست و گفت: گزارش دهی در مورد نحوه هزینه کرد درآمد‌های وقفی از تریبون‌های مختلف و از جمله تریبون نماز جمعه، رسانه‌ها و ... می‌تواند نقش مهمی در ترغیب افراد به سوی سنت وقف داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه معتقد است: اگر مردم برکات وقف را ببینند، برای واقف شدن برنامه‌ریزی می‌کنند.

توسلی همچنین با بیان اینکه اینکه در ۹ ماهه امسال ۶۱ وقف جدید در استان کرمانشاه ثبت شده، گفت: هنوز برآورد دقیقی از ارزش ریالی این موقوفات انجام نشده است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار