مدیر فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان خبرداد:
تابناک: مدیر فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: به منظور آشنایی مردم اصفهان با فرهنگ و آداب و رسوم قومیت‌های مختلف در ایران، شش قومیت کشور اقدام به نمایش فرهنگی خود در اصفهان می‌کنند.
کد خبر: ۵۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 06 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مهدی بقایی اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایران اقوام مختلفی زندگی می کنند که هر یک فرهنگ خاص خود را دارند بنابراین سعی کردیم برای آشنایی مردم اصفهان با این فرهنگ‌ها و ایجاد فضای شادی در اصفهان جشنواره‌ای به این منظور برگزار کنیم.

وی بیان داشت: این جشنواره که به مدت شش هفته به طول می‌انجامد با دعوت از شش قومیت درصدد است آداب هر قومیت را به مدت یک هفته به نمایش بگذارد.

مدیر فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان یادآور شد: این جشنواره در قالب برنامه ریزی یک بسته فرهنگی با موضوع نمایش آداب و رسوم ‏اقوام مختلف ایرانی در محل جزیره اقوام ، جنب پل وحید اجرا می شود که از سوی مجموعه ناژوان به صورت ویژه این جشنواره به عنوان «جزیره اقوام» نام گرفته است.

وی تصریح کرد: جشنواره مذکور با حضور اقوام ترک، لُر، بلوچ، کُرد و غیره از طی هفته آینده در شهر اصفهان کار خود را آغاز می کند.

بقایی یادآور شد: مردم باید بدانند در کشورشان چه قومیت‌های دیگری حضور دارند و باید از نزدیک با آداب و رسوم و نوع زندگی یکدیگر آشنا شوند. به ویژه کودکان و نوجوانان که در اثر این آشنایی تصور و شناخت بهتری از سرزمین خودشان پیدا می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار