هنرمند حوزه هنری یزد تابلو نگارگری با موضوع شهید صدوقی(ره) خلق کرد.
کد خبر: ۵۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 10 July 2015
به گزارش تابناک یزد رئیس حوزه هنری یزد از تولید یک اثر نگارگری با موضوع سومین شهید محراب حضرت آیت ا... صدوقی (ره) همزمان با ایام شهادت ایشان در یزد خبر داد.
محمد صادق کوچک زاده با بیان این که این تابلو با عنوان «عروج سرخ» توسط خندان حائری نیا نگارگر حوزه هنری یزد با بهره گیری از هنر اصیل ایرانی خلق شده، افزود: قرار است به زودی از این اثر رونمایی و به نمایش گذاشته شود.
وی هدف از تولید این اثر را ارج نهادن به مقام شامخ شهید صدوقی(ره) و نکوداشت یاد و خاطره این یار دیرین امام و انقلاب و همچنین اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی عنوان کرد.
رئیس حوزه هنری یزد اظهار داشت: این اثر در سبک نوین نگارگری(هنر اسلامی) در کادری عمودی با ابعاد 50 در 70 سانتی متر خلق شده است.
کوچک زاده با اشاره به این که در خلق این اثر از تکنیک های اکریلیک، گواش و آبرنگ استفاده شده، گفت: این اثر فاخر حاصل تلاش مستمر سه ماهه این بانوی نگارگر یزدی است.
وی افزود: این اثر علاوه بر داشتن ویژگی های هنری و زیبایی شناختی هنر نگارگری در عین حال نمایانگر تصویری از یک واقعه ناگوار در تاریخ انقلاب اسلامی است.
وی با بیان این که در خلق اثر از المان های دارالعباده نیز بهره گرفته شده، ادامه داد: هنرمند در این اثر با بهره گیری از تعادل رنگ های سرد و گرم و شاد متناسب با فضای موضوع، همه عناصر تابلو را در یک فضای ملکوتی، عرفانی و معنوی تصویر کرده است.
رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به رسالت این نهاد در عرصه هنر متعهد و لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: تولید آثاری با موضوع و مضمون شهدا و انقلاب اسلامی همواره از اولویت های این نهاد بوده و در این زمینه تلاش کرده ایم آثاری در قالب های فیلم، انیمیشن، نمایش، هنرهای تجسمی و ... تولید کنیم.
گفتنی است: خندان حائری نیا کارشناس ارشد هنر اسلامی در شاخه نگارگری، فعالیت هنری خود را در این زمینه از سال 1385 آغاز کرده و تاکنون 30 اثر در زمینه های گوناگون هنر نگارگری خلق کرده و هم اکنون در دانشگاه های استان مشغول تدریس است.
وی تاکنون در هفت نمایشگاه گروهی و سه نمایشگاه انفرادی شرکت کرده و برخی از آثارش نیز منتخب جشنواره های فجر، هنرجوان و دوسالانه نگارگری شده است.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار