رئیس جهاد کشاورزی بافق از راه اندازی ۸ واحد تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ 26 September 2018

سید جمال سجادی پور رئیس جهاد کشاورزی استان یزد در نشست کارگروه تخصصی تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا با حضور جمعی از مسوولان در بافق از راه اندازی ۸ واحد تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در این شهرستان خبر داد.

سجادی پور افزود: باتوجه به انتقال نتایج تحقیقاتی و عرصه تولید در سطح حدود یک هکتار پرورش گلخانه‌ای و عملکرد ۲۷۰ تن در هکتار تحول بسیار خوبی در پرورش آبزیان در استان ایجاد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقا سیستم آبیاری نوین در سطح استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ضرورت افزایش بهره وری آب و ارتقا راندمان آبداری در سال گذشته در سطح استان حدود ۳هزارهکتار سیستم نوین آبیاری اجرا شده است.

سجادی پورافزود: اجرای این طرح به ارتقا راندمان آبیاری بین ۷۰ و زیر سطحی تا ۹۰ درصد کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰میلیارد تومان اعتبار بلاعوض در سطح استان پرداخت شده است افزود: در سیستم قطره‌ای به ازای هر هکتار ۱۰میلیون و در لوله گذاری به ازای هر هکتار حدود ۴میلیون به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در شهرستان بافق در مساحت۱۱۳هکتار با اعتباری بالغ بر ۶۲۰میلیون تومان از طریق دولت به صورت بلاعوض سیستم آبیاری نوین صورت گرفته است.

وی افزود:در این رابطه ۱۵درصد باقی مانده آورده کشاورزان و بهره برداران است که حدود ۷۰درصد راندمان آبیاری آن‌ها ارتقا پیدا کرده است.

سجادی پور ادامه داد: مصمم هستیم بافق به عنوان قطب‌های تکثیر بچه ماهی و پرورش در کشور محسوب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار