کد خبر: ۶۶۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 26 September 2018

در ماه های اخیر قیمت دلار همواره رو به افزایش بوده است و در این روزها این افزایش قیمت رشد شتابانی یافته است. شواهد نشان می دهد این قیمت های نجومی دلار بر اساس نظام عرضه و تقاضای بازار شکل نمی گیرند و برخی کانال ها در شبکه های مجازی و سایت های معاند این قیمت ها را در ساعات تعطیلی صرافی ها تنظیم و آن را به دنیای واقعی تزریق می کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در ماه های اخیر و با توجه به برخی رویدادهایی که اتفاق افتاده است، بازار ارز با تکانه های شدیدی مواجه شده و قیمت دلار رشد چشمگیری یافته است. بخشی از این افزایش قیمت دلار، دلایل اقتصادی داشته اما بخش اعظم آن به شیطنت های عده ای سودجو در فضای مجازی باز می گردد! این عده در ابتدا قیمت های نجومی را در ساعت هایی که صرافی ها تعطیل می باشند و هیچگونه معامله ارزی صورت نمی گیرد، تعیین می کنند و سپس در حالی که ذهن مردم آماده برای پذیرش این قیمت ها می باشد، آن قیمت را به دنیای واقعی تزریق می کنند.

به عنوان نمونه، در روز گذشته مورخه 3 مهر 1397 نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد. در این نشست روسای جمهور کشورهای مختلف از جمله روسای جمهور ایران و آمریکا سخنرانی داشتند. در ابتدا و در ساعت 18 و 15 دقیقه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پشت تریبون سازمان ملل قرار گرفت و صحبت هایی را انجام داد که بخشی از این صحبت ها به ایران مربوط بود. بلافاصله بعد از پایان صحبت های ترامپ و در حالی که صرافی ها تعطیل بودند و هیچگونه معامله ارزی انجام نمی شد، سایت بی بی سی در خبری قیمت جدید دلار را اعلام کرد. در این خبر که با تیتر "واکنش بازار ارز به حرف های ترامپ در سازمان ملل" تهیه شده بود، آمده بود: نرخ دلار در بازار آزاد ایران از مرز 17 هزار تومان عبور کرد!

تعیین قیمت دلار در فضای مجازی و تزریق آن به دنیای واقعی

همچنین در ساعت 21 و 30 دقیقه شب گذشته، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برای انجام نطق سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پشت تریبون این نهاد قرار گرفت و سخنرانی خود را انجام داد. سخنان رئیس جمهور کشورمان برخلاف سخنان رئیس جمهور آمریکا، منطقی تر بود و جهان را به صلح و آرامش فرا می خواند. بعد از پایان سخنان رئیس جمهور، کانال هایی که در شبکه های مجازی به منظور اعلام روزانه نرخ ارز، سکه و طلا راه اندازی شده اند و اعضای آن ها بعضاً بیش از 40 هزار نفر می باشند، شروع به اعلام نرخ های جدید دلار نمودند. به عنوان نمونه تصویر یکی از این کانال های تلگرامی را در زیر ملاحظه می فرماید. همان گونه که از تصویر مشخص است این کانال در ساعت 23 و 30 دقیقه اقدام به اعلام نرخ دلار در دو شهر تهران و مشهد نموده است. قیمت ها نزدیک به قیمت هایی است که بی بی سی چند ساعت قبل در خبر خود آورده بود. باز هم باید تاکید کرد که در این ساعت از شب هیچ صرافی باز نمی باشد و بنابراین قیمت های تعیین شده برای دلار در این ساعت از شب، غیرمنطقی است.

تعیین قیمت دلار در فضای مجازی و تزریق آن به دنیای واقعی

شایان ذکر است که این قیمت هایی که در ساعت های پایانی شب گذشته در کانال های تلگرامی و فضای مجازی شکل گرفته بود، امروز بر تابلوی صرافی ها نقش بست.

این موضوع نشان می دهد که جریان عظیمی پشت تعیین نرخ دلار در اقتصاد ایران پنهان است و قصد آن تخریب روحیه مردم در جنگ اقتصادی است که در پیش گرفته است. متاسفانه برخی از سلبریتی ها و کانال ها و سایت های داخلی آگاهانه یا ناآگاهانه به این ماجرای افزایش قیمت دلار دامن می زنند و به نوعی در این جنگ اقتصادی در زمین دشمن بازی می کنند. البته نباید از سکوت و عدم واکنش مسئولین در این زمینه نیز به سادگی عبور کرد، چرا که سکوت و عدم واکنش آن ها باعث شده است تا این جریان به راحتی به پیش روی خود ادامه دهد و خاکریزهای اقتصادی را یکی پس از دیگری در نوردد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار