مسئول بسیج سازندگی استان قزوین عنوان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و عمران مناطق محروم با اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار بیش از ۳۵۰ پروژه کوچک و بزرگ توسط بسیجیان اجرا شده است.
کد خبر: ۷۰۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 26 January 2019

اجرای 350 پروژه توسط بسیج سازندگی استان قزوین

 

به گزارش تابناک قزوین حمیدرضا الله بداشتی، مسئول بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: تمام تلاش بسیج سازندگی و نیروهای ارزشی و سپاه این است که خدمتگزار مردم و در کنار مردم باشند.

الله بداشتی اظهار کرد: بسیج سازندگی از نیمه دوم سال اقدامات موثری را در راستای عمران و آبادانی مناطق محروم در دستور کار قرار داده و تلاش می کند محرومیت ها کاهش یابد.

وی گفت: رویکرد ما تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد مشاغل کوچک و بزرگ است که در این راستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی، استانداری، مدیریت و برنامه ریزی و دفتر امور روستایی حدود ۱۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه و بخشی با سودهای ۸ درصدی با کمک بانک های عامل حدود ۳۵۰ طرح عمرانی در روستاها اجرا شده است.

مشاور استاندار قزوین در امور سازندگی افزود: اعتبارات داده شده به اشتغال پایدار منجر می شود و با این تسهیلات و کمک ها فرصت شغلی برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

الله بداشتی یادآورشد: ۶۰ نفر از تسهیلات کلان بسیج سازندگی در بخش اشتغال استفاده کردند که در راستای ایجاد اشتغال تعامل خوبی با جهاد کشاورزی و زیربخش های آن ایجاد شده که فقط دادن وام هدف نیست بلکه توانمند کردن افراد و آموزش انها و استفاده از ظرفیت های خوب منطقه برای ایجاد اشتغال پایدار هدف گذاری شده است.

وی اضافه کرد: هرچند این اعتبارات کافی نیست و باید توان و تلاش خود را بیشتر کنیم تا جمعیت بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

الله بداشتی اظهارداشت: پروزه ها اثر بخش هستند و در مناطق محروم اجرا می شوند و اکثر آنها زیربنایی و زیرساختی است و در چند سال گذشته ۳۵۰ پروژه کوچک و بزرگ با اعتباراتی بالغ بر ۳ میلیارد تومان آورده سپاه، سه میلیارد تومان کمک استانداری، سه میلیارد تومان از منابع بانکی که این طرح ها تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

الله بداشتی اضافه کرد: اغلب این طرح ها نیازهای منطقه مانند مسجد، راه روستایی، غسالخانه، آبرسانی، مرمت امامزادگان و کمک به امور فرهنگی است که با مشارکت سپاه و استانداری و سایر دستگاههای اجرایی استان عملیاتی شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین یادآورشد: تلاش می کنیم تا اعتماد مردم به نهادهای انقلابی جلب شود و همه بدانند ما در خدمت مردم هستیم و تلاش می کنیم کمک به مناطق محروم با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در پایان از همکاری جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی، جهاد دانشگاهی، دانشگاهها و ادارات خدمات رسان آب منطقیه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت توزیع نیروی برق، گاز در اجرای این طرح ها تشکر و قدردانی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار