تابناک: حال اگر امسال نیز مانند سال گذشته همین میزان آبی که شرکت آب منطقه ای از آن صحبت می کند به شرق اختصاص یابد و بارانی هم در کار نباشد، تکلیف به ثمر رسیدن کشت پاییزه امسال روشن نیست!.
کد خبر: ۷۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 14 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، رسیدن آب به شهر اصفهان همواره باعث شادی مردم و یکی از راه های ایجاد نشاط اجتماعی در شهر اصفهان بوده است اما از سوی، باز شدن آب زاینده رود در غرب که مقصد آن در برخی فصول سال ناژوان است، نگرانی مردم شرق را نیز به دنبال دارد.

اکنون که در روزهای پایانی مردادماه به سر می بریم، شرکت آب منطقه ای از باز شدن رودخانه برای کشت پاییزه شرق خبر می دهد و در حالی حجم آب تخصیصی را 400 میلیون مترمکعب عنوان کرده است که در سال گذشته، کشت غله اصفهان به رغم وعده های بسیار با بارش باران و رحمت الهی سیراب شد!.

حال اگر امسال نیز مانند سال گذشته همین میزان آبی که شرکت آب منطقه ای از آن صحبت می کند به شرق اختصاص یابد و بارانی هم در کار نباشد، تکلیف به ثمر رسیدن کشت پاییزه امسال روشن نیست!.

اما از طرفی، احسانی، مدیرکل دفتر بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز فلات مرکزی ایران، روز گذشته، ذخيره سد زاينده‌رود تا اواسط مردادماه سال جاري را ۵۴۷ ميليون مترمکعب عنوان کرد و گفت: با احتساب دو ماه باقيمانده تا پایان سال آبی، يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون متر مکعب آب در این سد خواهيم داشت که براي اولين بار در مدت ۸ سال خشکسالي، شرايط تقريبا نرمالي را از لحاظ ورودي تجربه کردیم.

گرچه احسانی هم از لزوم مدیریت دراین حوضه سخن گفته و تخصیص آب در شهریورماه به کشت پاییزه را منوط به همین مدیریت عنوان کرده است اما در صورت اختصاص آب به شرق با گذر از همه مراحل مدیریتی اما کشاورزان شرق، اقدام به کشت با این میزان آب را ریسک بزرگی برای معیشت خود می دانند و مشخص نیست با وجود متحمل شدن زحمات بسیار برای کشت خود آیا در نهایت، این کار ثمری خواهد داد یا خیر؟.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار