تعطیلی ٢ساله بزرگ‌ترین شهربازی کشور به فروش ختم می شود؛
حدود دو سال است که بزرگ‌ترین شهربازی کشور به‌دلیل آنچه ‌استاندارد‌نبودن وسایل بازی‌اش اعلام شد، پلمب شده و تاکنون هیچ نهادی نتوانسته است از مهر سال٩٢ این مرکز را که خاطره مشترک تمام شهروندان مشهدی و البته زائران امام‌هشتم(ع) است، مجددا بازگشایی کند.
کد خبر: ۸۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 01 September 2015
گردش بالای مالی، اشتغال‌زایی، پرکردن اوقات فراغت خانواده‌ها و ایجاد فضای شادی و نشاط مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه بزرگ در مشهد بود که سرنوشت این مجموعه درحال‌حاضر به بانک دی گره خورده و این بانک نیز در تارنمای خود آگهی فروش زمین کوهستان‌پارک شادی را منتشر کرده است.
اعلام این موضوع نگرانی از شائبه تغییرکاربری کوهستان پارک شادی را دوباره زنده کرد؛ زیرا قیمت پایه چندصدمیلیاردی برای فروش زمین حدود شش‌هکتاری این محدوده و بلندمرتبه‌سازی برای توجیه‌پذیربودن سرمایه‌گذاری را رقم می‌زند.

قیمت پایه ٢٠٠میلیاردی
سخن‌گوی بانک دی در همین رابطه به خبرنگار شهرآرا می‌گوید: مطابق تصمیم هیئت‌مدیره بانک دی، زمین متعلق به این مجموعه واقع‌در انتهای بولوار وکیل‌آباد مشهد که به‌نام کوهستان‌پارک شادی معروف است، به فروش خواهد رسید.
احسان بیگی می‌افزاید: طبق آگهی منتشر‌شده که بر روی تارنمای بانک دی نیز قرار داده شده است، زمین این مجموعه به مساحت ۵٩١.۶٠٠ مترمربع به قیمت پایه دویست‌میلیارد تومان از طریق مزایده عمومی به متقاضیان واگذار خواهد شد.
وی تصریح می‌کند: این ملک با وضعیت موجود به فروش می‌رسد و متقاضیان می‌توانند تا ١١شهریور پیشنهادهای خود را به شعب این بانک تحویل دهند و بازگشایی پاکت‌ها نیز ١٢شهریور انجام می‌شود.

با هرگونه تغییر کاربری مخالفیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در همین رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: کاربری محدوده کوهستان‌پارک شادی فضای سبز و تفریحی است و شورای شهر با هرگونه ساخت‌وساز و تغییر‌کاربری در این محدوده مخالف است.محسن انتظاری‌هروی تصریح می‌کند: مردم از این مجموعه و فضای مربوط به کوهستان‌پارک شادی مشهد خاطره داشته و دوست دارند این مکان همچون گذشته برای تفریح آنان و فرزندانشان باقی بماند.

تغییرکاربری رخ نخواهد داد
البته مدیر نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی توسعه و عمران شهر مشهد در همین رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: در طرح جامع قدیم مشهد کاربری مجموعه کوهستان پارک شادی فضای سبز در نظر گرفته شده بود که در طرح جامع جدید شهر مشهد که به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال شده، کاربری این محدوده به توریستی‌تفریحی تغییر یافته است.
سید‌علی حسین‌پور می‌افزاید: در این کاربری اجازه بهره‌برداری انتفاعی به‌معنای ساخت‌وساز مسکونی یا تجاری داده نمی‌شود و حتی اجازه ساخت هتل نیز در این محدوده داده نمی‌شود.
وی تاکید می‌کند: به‌عبارت ساده‌تر همان کاربری که در‌حال‌حاضر در محدوده کوهستان پارک شادی وجود دارد، حفظ خواهد شد و سرمایه‌گذار می‌تواند در این راستا اقدامات خود را به انجام رساند.مدیر نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی توسعه و عمران شهر مشهد در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در طرح تفصیلی شهر که درحال تدوین است، کاربری این محدوده تغییر یابد، می‌گوید: طبیعی است که کمیسیون ماده۵ می‌تواند موضوع تغییرکاربری را بررسی و نظر خود را اعلام کند. به احتمال ٩٩درصد با ساخت‌وساز در آن محدوده مخالفت می‌شود و در طرح تفصیلی نیز که بر‌مبنای طرح جامع نوشته می‌شود، هیچ‌گونه فضای انتفاعی برای آن قسمت درنظر گرفته نخواهد شد.حسین‌پور تاکید می‌کند: با هرگونه ساخت‌وساز و فضای انتفاعی در محدوده کوهستان پارک شادی مقابله خواهد شد؛ زیرا این محدوده یکی از تنفس‌گاه‌های شهر مشهد نیز محسوب می‌شود.

کاربری‌های توریستی و تفریحی هم درآمدزاست
معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد نیز در همین رابطه با تایید کاربری تفریحی‌توریستی محدوده کوهستان پارک شادی در طرح جامع شهر مشهد می‌گوید: این‌گونه نیست که کاربری‌های توریستی‌تفریحی بازدهی نداشته باشد و حتما باید ساخت‌وساز در آ‌ن‌ها انجام شود؛ بلکه بسیاری از مجموعه‌های مشابه در کشور بازده اقتصادی خوبی دارند.محمدرضا حسین‌نژاد می‌افزاید: یکی از گزینه‌های محتمل برای این محدوده احیای مجدد شهر بازی کوهستان‌پارک شادی است.وی تصریح می‌کند: در‌حال‌حاضر دیدگاه مسئولان استانی و کشوری بر حفظ ارتفاعات مشهد است و بعید می‌دانیم کمیسیون ماده‌۵ در آینده با تغییرکاربری این محدوده موافقت کند.معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد در‌خصوص نظر شهرداری مشهد در این رابطه نیز می‌گوید: نظر ما اجرای کامل طرح جامع است و اجازه تغییرکاربری را به هیچ فردی نخواهیم داد.

کوهستان‌پارک، جزو هویت مشهد است
مدیر دفتر شرکت فرنهاد «مشاور طرح جامع مشهد» نیز در همین رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: در طرح جامع شهر مشهد کاربری محدوده حدود شش‌هکتاری کوهستان‌‌پارک شادی توریستی‌تفریحی دیده شده است و خارج از این محدوده بوستان وکیل‌آباد قرار دارد که کاربری آن محدوده نیز فضای سبز است.
دکتر لیلا نوروزی می‌افزاید: کاربری توریستی‌تفریحی مجموعه‌ای از شهربازی، باغات تفریحی، باغ گل‌ها، باغ پرندگان و موارد مشابه است که جزو کاربری‌های مقیاس شهری نیز محسوب می‌شود.وی تاکید می‌کند: از نظر ما قطعا بلند‌مرتبه‌سازی در محدوده کوهستان‌پارک مجاز نیست؛ مگر با مجوز کمیسیون ماده۵ که این کمیسیون نیز نمی‌تواند در کاربری تفریحی اجازه بلند‌مرتبه‌سازی بدهد.مدیر دفتر شرکت فرنهاد «مشاور طرح جامع مشهد» خاطرنشان می‌کند: در طرح جامع شهر مشهد علاوه‌بر کاربری‌ها،عناصر هویتی شهر نیز شناسایی و ذکر شده که کوهستان‌پارک شادی نیز جزو این‌دسته است و به این راحتی امکان تغییرکاربری آن وجود ندارد.

مصطفی یاوری‌نسب- شهرآرا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوشنویسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
زمین فوق متعلق به ورثه مرحوم حاج حسین اقای ملک میباشد و باید رضایت آنان را کسب نمایید والا قصبی محسوب میشود....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار