عوض زاده یادآور شد: بهتر است مسئولان بیمارستان زرین دشت به جای سرگردان کردن بیماران در راهروی بیمارستانهای شهرستانهای همجوار از امکانات بیمارستان زرین دشت استفاده کرده و طعم شیرین خدمات و نیروی انسانی و تجهیزات را به کام مردم بچشانند.
کد خبر: ۹۵۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 31 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: در پی انتشار مطالب و کاریکاتورهایی با عنوان "اقدام عجیب رییس بیمارستان داراب مبنی بر اخراج ۱۸ نفر ازبیماران کرونایی شهرستان زرین دشت و عودت آنان به بیمارستان این شهرستان" در فضای مجازی، با پیگیری خبرنگار فارس این موضوع از سوی رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان داراب رد و مشخص شد فقط هفت بیمار کرونایی که نیازمند اکسیژن درمانی بوده اند به زرین دشت عودت داده شده اند.

رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب با بیان اینکه بیمارستان داراب معین و پشتیبان بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام موسی کاظم (ع) زرین دشت است، اظهار کرد: در هر بخش متوسط ۴۰ درصد بیماران بستری ما اهل زرین دشت هستند و در موارد سرپایی نیز از صبح دیروز تا ظهر ۱۲۰ بیمار ویزیت کرده ایم که بیش از ۴۰ نفرشان زرین دشتی بودند.

وحید عوض زاده گفت: چرا وقتی بیمارستان زرین دشت همه امکانات بستری بخش کووید ۱۹ را دارد باید بیماران کرونایی این شهرستان در راهروهای بیمارستان داراب بستری شوند.

وی افزود: ماجرای اخراج ۱۸ بیمار از این بیمارستان و عودت آنان به زرین دشت صحت ندارد و انتشار دهندگان این خبرها در فضای مجازی به دنبال هجمه برای این بیمارستان هستند.

عوض زاده تاکید کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی فارس و رئیس شبکه بهداشت و درمان زرین دشت برای جلوگیری از سرگردانی و آوارگی هفت بیمار کرونایی زرین دشت که فقط نیازمند اکسیژن درمانی بوده اند، آنان را به زرین دشت اعزام کرده ایم، زیرا همه امکانات و تخت در مجموعه درمانی زرین دشت فراهم است.

رییس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) زرین دشت این اقدام را به تکاپو افتادن کادر درمان این شهرستان برای خدمات دهی به بیماران عنوان کرد و گفت: چرا با یک آبریزش بینی مسئولان بیمارستان زرین دشت به دنبال اعزام بیماران خود به داراب هستند در حالیکه امکانات لازم برای بستری دارند.

وی با انتقاد از ضعف مدیریتی حاکم در بیمارستان زرین دشت یادآور شد: وقتی کادر درمانی بیمارستان زرین دشت حقوق، اضافه کاری و پاداش کووید را دریافت می کنند، باید خدمات به بیماران ارائه دهند.

وحید عوض زاده گفت: چرا مردم زرین دشت نباید حلاوت و شیرینی داشتن یازده پزشک متخصص را بچشند؟

بررسی های میدانی  حاکی از آن است که دو پزشک متخصص داخلی این شهرستان که باید هر یک پانزده روز در ماه در زرین دشت حضور داشته باشند، در دسترس نیستند.

از دیگر انتقادهای وارده به بیمارستان زرین دشت از سوی مردم و مراجعان بیمارستان این شهرستان مدیریت پروازی این بیمارستان با وجود همه نابسامانی های درمانی و حضور دو روز در هفته وی در این شهرستان است.

یکی از مراجعان این بیمارستان عنوان کرد: به نظر می رسد، اراده ای برای انجام کار و فعال شدن این بیمارستان وجود ندارد.

یک بانوی مراجعه کننده به این بیمارستان نیز می گوید: مگر به بیمارستان زرین دشت ۱۱ پزشک متخصص اختصاص داده نشده، پس چرا این بیمارستان نیمه تعطیل و تمام بخش ها قفل و زنجیر است.

این بانوی جوان اضافه کرد: چرا دستگاه اکسیژن سازی که با تلاش نماینده مردم در مجلس برای داراب و زرین دشت سه ماه پیش اختصاص داده شد،در دی ماه سال گذشته در داراب نصب شده و در زرین دشت با اینهمه تعلل و کم کاری در نصب روبرو می شود.

در ادامه این گزارش عوض زاده افزود: متاسفانه تنها درخواست بیمارستان زرین دشت افزایش تعداد آمبولانس ها برای اعزام بیماران است، در حالیکه دستگاه اکوکاردیو گرافی و سونوگرافی بیمارستان زرین دشت خیلی پیشرفته تر از تجهیزات این چنینی در بیمارستان داراب است که به دلیل نبود پزشک، بیماران سرگردان و آواره شهرهای دیگر شده اند.

رییس بیمارستان داراب، تنها کمبود بیمارستان زرین دشت را در بحث تجهیزات درمانی، نبود دستگاه سی تی اسکن دانست و ابراز کرد: طبق شروط وزارت بهداشت دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستانهای دارای ۱۰۰ تختخواب به بالا اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: برای تشخیص بیمار کرونایی نیاز ضروری به سی تی اسکن نیست.

عوض زاده اظهار کرد: ما اعلام کرده ایم بیماران کرونایی زرین دشت در صورت نیازمندی به آزمایشات و مراحل تکمیلی با پذیرش نشدن روبرو نیستند و این شایعات منتشر شده در فضای مجازی کاملا کذب است.

وی یادآور شد: بهتر است مسئولان بیمارستان زرین دشت به جای سرگردان کردن بیماران در راهروی بیمارستانهای شهرستانهای همجوار از امکانات بیمارستان زرین دشت استفاده کرده و طعم شیرین خدمات و نیروی انسانی و تجهیزات را به کام مردم بچشانند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرین دشت نیز در گفتگوی خود با خبرنگار فارس اظهار کرد: انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص اخراج بیماران کرونایی زرین دشت از بیمارستان داراب صحت ندارد و ارتباط ما با بیمارستان داراب بسیار خوب است.

محمدرسول تقوی گفت: فقط هفت بیماری کرونایی که نیاز به اکسیژن درمانی داشتند با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان زرین دشت با رضایت خود بیماران به زرین دشت برگشت داده شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرین دشت با اشاره به اینکه اعزام بیماران یاد شده در صورت نیاز به درمان تکمیلی و آزمایشات انجام می شود، بیان داشت: اگر روند درمان جواب ندهد و یا بیماری نیازمند فرایند تکمیل درمان باشد به داراب اعزام خواهد شد.

وی افزود: ما منکر وجود مشکلات و چالش های حوزه درمان این شهرستان نیستیم، اما ذکر این نکته لازم است که مشکلات پیش آمده در حوزه درمانی شهرستان زرین دشت حاصل انباشت مشکلات ریز و درشت در سالهای اخیر بوده و مختص به زمان شیوع کووید ۱۹ نیست.

تقوی با اذعان بر اینکه مشکلات پیش آمده نتیجه بی برنامگی و انباشت مشکلات در سنوات گذشته تا به حال بوده است، تاکید کرد: در حال پیگیری موضوعات هستیم و تا چند ماه آینده اتفاقات خوبی در حوزه بیمارستان این شهرستان رخ خواهد داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرین دشت ابراز خرسندی کرد: این نوید را به مردم صبور شهرستان می دهم که برنامه های خوبی برای مردم داریم و قطعا شاهد وضعیت متفاوت تری نسبت به وضعیت قبل را تجربه خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار