مدیرکل نوسازی و تجهیز خراسان رضوی:
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته 70 درصد اعتبارات آموزش و پرورش این استان به ساخت مدارس با مشارکت خیرین اختصاص پیدا کرد اما از 330 پروژه این بخش هنوز بیش از 200 مدرسه از نظر فیزیکی نیمه‌تمام هستند.
کد خبر: ۹۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 16 September 2015
هدایت‌الله هاشمی‌نسب در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی آموزشگاه 12 کلاسه شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 149 پروژه همزمان با آغاز سال تحصیلی فعالیت خود را شروع می‌کند که حدود 850 کلاس درس دارند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته 12 پروژه توسط بنیاد برکت با 82 کلاس درس افتتاح شد، تصریح کرد: در حال حاضر سه پروژه ساخت مدرسه در دست اجرا بوده و امیدواریم با همکاری بنیاد برکت تعداد پروژه‌های بیشتری را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: استاندارد هر کلاس 30 دانش‌آموز است که این 82 کلاس بهره‌برداری شده نزدیک به 2 هزار و 406 دانش‌آموز را در سال تحصیلی جدید پوشش می‌دهد.

هاشمی‌نسب به سه پروژه مصلی‌نژاد و مناطق محروم و وکیلی نیشابور اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در سال گذشته از صد درصد اعتبارات آموزش و پرورش خراسان رضوی 70 درصد آن به ساخت مدارس با مشارکت خیرین اختصاص پیدا کرد اما از 330 پروژه این بخش هنوز بیش از 200 مدرسه از نظر فیزیکی نیمه‌تمام هستند.

وی تاکید کرد: از خیرین درخواست داریم که تنها به ساخت پروژه در اطراف محیط خود فکر نکنند و مشارکت بیشتری در حاشیه شهر مشهد داشته باشند چراکه بیشترین دانش‌آموز در مشهد و حاشیه شهر آن تحصیل می‌کنند و تقریبا 50 درصد کل دانش‌آموزان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بالغ بر 100 دانش‌آموز تنها در منطقه تبادکان تحصیل می‌کنند که این میزان نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است و باید تبادکان به استان تبدیل شود.

هاشمی‌نسب درباره ساخت آموزشگاه 12 کلاسه که امروز مراسم کلنگ‌زنی آن برگزار شد، خاطرنشان کرد: این پروژه با 14 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت خیر مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی در زمینی با مساحت 3 هزار و 184 متر مربع ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مدرسه که در سه طبقه در طول 18 ماه ساخته می‌شود، سهم خیر مدرسه‌ساز 6 میلیارد ریال و سهم دولت هشت میلیارد ریال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار