حرم علی بن حمزه قطب گردشگری مذهبی شیزاز می شود؟

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز با تاکید بر اینکه حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) به قطب گردشگری مذهبی شیراز تبدیل خواهد شد، گفت: ارتباط با توریست ها مستمر است.
کد خبر: ۵۰۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 10 October 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام علی صفری، رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز با اشاره به اینکه در یک و نیم سال گذشته امتیازی که از توریست ها گرفته شده، حرم مطهر علی بن حمزه (ع)، را هم تراز حافظیه و تخت جمشید قرار داده است، گفت: آنان چیزی از اسلام در ذهنشان نیست به جز داعش، ما سعی داریم ذهنیتی که دارند را از بین ببریم و ارتباط با توریست ها مستمر است.
 
وی افزود: طرح توسعه این حرم شامل هشت هزار و 500 متر مربع زیربناست که تاکنون مسجد امام رضا (ع) با مساحت 900 متر مربع و دارالقرآن حضرت خدیجه (س) با مساحت یک هزار و 400 متر مربع در سال 94 به بهره برداری رسید.
 
حجت الاسلام صفری با اشاره به اینکه کتابخانه حرم از سال 89 شروع به فعالیت کرده است و بالغ بر 10 هزار جلد کتاب در آن وجود دارد، اظهار داشت: حوزه علمیه در مساحت  6 هزار و 500 مترمربع در حال ساخت است که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سه طبقه احداث می شود.
 
وی با اشاره به ایجاد پل شیشه ای در مقابل حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) به مساحت حدود 6 هزار مترمربع، افزود: احداث این پل تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و در بحث عمرانی و ساخت و ساز حرم مطهر انتظار داریم که استانداری کمک کند.
 
حجت الاسلام صفری با تاکید بر اینکه این حرم به قطب گردشگری مذهبی شیراز تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: به زودی طرح عمرانی و آینه کاری شاهزاده قاسم (ع) زرقان و امامزاده ابراهیم (ع) داریون اجرا می شود که تا یک ماه آینده عملیات عمرانی آغاز خواهد شد که برای هر کدام 2 میلیارد ريال از محل نذورات مردمی و کمک های خیرین هست، اعتبار در نظر گرفته شده است که سعی می شود امسال به اتمام برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار