رئیس هیات شمشیربازی استان قم گفت: این رشته ورزشی المپیکی را با برگزاری دوره‌های آموزشی و پرورش استعدادها و نخبه‌ها در قم توسعه می‌دهیم.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 27 October 2021

به گزارش تابناک قم، علی قنبری در گفت‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با حمایت فدراسیون شمشیربازی و اداره کل ورزش و جوانان شرایط بسیار خوبی برای فعالیت این رشته در قم فراهم شده است و هیات نیز به سهم خود تمام توان و انرژی‌اش را به کار گرفته تا شمشیربازی را به سرعت در قم توسعه دهد.

وی ادامه داد: با حمایت اداره کل ورزش و جوانان سالن اختصاصی این رشته در مجموعه ورزشی میثم منطقه سالاری قم راه‌اندازی و تجهیز شده و یک مکان بسیار مناسب و مطلوب برای آموزش و اجرای برنامه‌های مختلف این رشته ورزشی در اختیار داریم و از تمام علاقمندان به این رشته برای حضور در فعالیت‌ها و برنامه‌های هیات دعوت می‌کنیم.

رئیس هیات شمشیربازی استان قم در ادامه به برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی قم اشاره و بیان کرد: این دوره از رقابت‌ها در رشته اسلحه فلوره با حضور 20 شمشیرباز در سه رده سنی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در خانه شمشیر بازی برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

وی اضافه کرد: در رده سنی زیر 12 سال به ترتیب محمدحسین دهقان‌نصیری، محمدمعین نوروزی و علیرضا داوودی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و در رده سنی زیر 15 سال مقام‌های اول تا سوم به ابوالفضل فرهنگیان، محمدمهدی رمضانی و سیدمحمد هاشمی رسید و در رده سنی زیر 22 سال سیدمصطفی جابر، محمد علامه و احسان مجاهدی اول تا سوم شدند.

قنبری عنوان کرد: سعی خواهیم کرد علاوه بر حفظ و تداوم آموزش این نفرات، همچنان جمعیت ورزشکار سازمان یافته هیات شمشیربازی را افزایش دهیم، یادمان نرود که شمشیربازی یک رشته المپیکی است و جایگاه ویژه‌ای در عرصه رقابت‌های بین‌المللی دارد و می‌توانیم رتبه‌های شایسته‌ای از این رشته برای ورزش قم رقم بزنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار